Διακοπές!

Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015

Ιστορίες με καλό τέλος; Όχι, ευχαριστώ!






Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια



Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί

Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο



Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια



Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ

Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,

Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω

Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.



Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.

Μανόλης Αναγνωστάκης, Στο παιδί μου

Συζητώντας στο Σεμινάριο για το πως φτιάχνονται τα παραμύθια, προσπαθούσα να καταλάβω γιατί, σώνει και καλά, οι σύγχρονοι συγγραφείς παιδικών βιβλίων έχουν μια εμμονή με το happy end. Και βεβαίως με την πολιτική ορθότητα. Ακόμη κι όταν γράφουν για δύσκολα θέματα, όπως ο ρατσισμός, ο σχολικός εκφοβισμός, η φτώχεια, η ανεργία, η μετανάστευση φροντίζουν να "λειάνουν τις γωνίες". Φροντίζουν να είναι "αντικειμενικοί". Στο τέλος να επικρατεί το "σωστό". Η δικαιοσύνη. Η κάθαρση... 
Η πιο σκληρή πραγματικότητα τελειώνει με χαμόγελα. Κι εκεί που είχες προσγειωθεί στη γη, βρίσκεσαι ξανά στο γαλάζιο ή ροζ συννεφάκι. Εκεί όπου όλα μπορούν να διορθωθούν, αρκεί να υπάρχει θέληση και αγάπη.
Υποθέτω πως και οι εκδοτικοί οίκοι θα ήταν διστακτικοί απέναντι σε βιβλία που προορίζονται για παιδιά και οι ιστορίες τους δεν έχουν καλό τέλος.    
Αν ο Όσκαρ Ουάιλντ ή ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ζούσαν σήμερα, είναι πολύ πιθανό ο εκδότης τους να τους πίεζε να αλλάξουν λίγο το τέλος.
  • Ο Εγωιστής Γίγαντας να μην πέθαινε αλλά να ζούσε αιωνίως ευτυχής με τα παιδιά που έπαιζαν στον κήπο του. Ίσως να έπρεπε να παντρευτεί κιόλας γιατί είναι ύποπτο ένας ανύπαντρος ενήλικος να παίζει στον κήπο του με ανήλικα παιδιά.

  • Η πολιτεία θα τιμούσε τον Ευτυχισμένο Πρίγκιπα και το χελιδόνι που βοηθούσε τους φτωχούς θα ταξίδευε στο νότο με αεροπλάνο, όπου θα συναντούσε τους φίλους του και την επόμενη χρονιά όλα τα χελιδόνια θα βοηθούσαν τους φτωχούς, μέχρι τελικής εξαλείψεως τέτοιων κοινωνικών φαινομένων
  • Η Μικρή Γοργόνα θα ζούσε το μισό χρόνο στη στεριά και τον άλλο μισό στη θάλασσα με τον Πρίγκιπά της
  • Το κοριτσάκι με τα σπίρτα θα το βοηθούσε ένας φιλεύσπλαχνος περαστικός και θα μεγάλωνε μαζί με τα παιδιά του σε ένα νέο, ευτυχισμένο σπιτικό.
  • Ο μολυβένιος στρατιώτης θα μεταμορφωνόταν σε άνθρωπο, θα του χάριζε κάποιος σύλλογος ένα καινούργιο πόδι και θα γινόταν πρωταθλητής. Εννοείται πως θα ζούσε για πάντα με την μπαλαρίνα του και θα αποκτούσαν πολλά παιδιά.


Όλα αυτά που μας συγκίνησαν, ακόμη κι αν μας έκαναν να κλάψουμε κάποτε και να θέλουμε τα πράγματα να είναι αλλιώς, να φανταζόμαστε ένα άλλο καλύτερο τέλος, είναι τα παραμύθια που μας κάνουν ως ενήλικες να μη δεχόμαστε τη γκρίζα πραγματικότητα. Να αντιδρούμε. Να αγωνιζόμαστε ακόμη κι όταν μοιάζει μάταιο. Να ξέρουμε πως δεν είναι μόνο η νίκη αυτό που μετράει.

«Η μάχη να δίνεται μετά την αηδία και την επίγνωση της ματαιότητας –μη συναντηθείς σε καμιά παρακαμπτήριο μαζί τους» , λέει και πάλι ο Αναγνωστάκης.

Γιατί άραγε να θέλουμε να μεγαλώνουμε τα παιδιά μας μέσα σε γυάλινους κώδωνες;  Γιατί έχουμε την –εσφαλμένη- εντύπωση ότι έτσι τα προστατεύουμε; Γιατί αυτό έχει πάρει πια τη μορφή μιας κυρίαρχης ιδεολογίας στον κόσμο του παιδικού βιβλίου;

Γράφοντας πρώτα την «Κούπα του Πτολεμαίου», θέλησα στο τέλος η νίκη της παρέας των παιδιών να είναι «πύρρεια». Ο κακός της ιστορίας να μην πετύχει τον στόχο του από τη μια, αλλά –όπως συμβαίνει δυστυχώς και στην πραγματική ζωή- να μην πληρώσει από την άλλη.

Αυτό θα φέρει στη σκέψη και στη καρδιά των παιδιών ένα «γιατί;».

Αυτό το μαγικό «γιατί» είναι που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
Όπως το περίφημο “Why?” του πολέμου του Βιετνάμ.

Το καλό τέλος, είναι ευχάριστο, αλλά φοβάμαι ότι αποκοιμίζει. «Χαϊδεύει τα αυτιά, γιατί ακούγοντάς το εφησυχάζει η ψυχή μας», θα έλεγα σε μια παραφθορά των στίχων του Σαββόπουλου. 

Δεν είναι καθόλου τυχαία η Χολιγουντιανή εμμονή με το Happy End.

Ας προβληματιστούμε λιγάκι πριν το επόμενο βιβλίο μας τελειώσει με αγκαλιές, φιλιά, αγάπες, αναγνώριση των λαθών, συμφιλίωση… 

 Προτιμώ ένα ποίημα σαν αυτό του Πορφύρα που από τότε που κάποτε μας το διάβασε ο καθηγητής μας Στέφανος Ψαρράς, έμεινε για πάντα χαραγμένο στη μνήμη μου και το ξαναβρήκα διαβάζοντας τα αγαπημένα του Γιάννη Γκανά. Είναι το «Στερνό Παραμύθι».

Κανείς για της γιαγιάς μου την αγάπη,
δε σκότωσε το Δράκο ή τον Αράπη,
και να της φέρει αθάνατο νερό.


Ναι. Διαβάστε όλο το ποίημα και σκεφτείτε το λίγο πριν βάλετε τη λέξη τέλος στο επόμενο βιβλίο σας:
 
Πήραν στρατί στρατί το μονοπάτι
βασιλοπούλες και καλοκυράδες,
από τις ξένες χώρες βασιλιάδες
και καβαλάρηδες απάνω στ’ άτι.

Και γύρω στης γιαγιάς μου το κρεβάτι,
ανάμεσα από δυο χλωμές λαμπάδες
περνούσανε και σαν τραγουδιστάδες
τής τραγουδούσαν —ποιος το ξέρει— κάτι.

Κανείς για της γιαγιάς μου την αγάπη,
δε σκότωσε το Δράκο ή τον Αράπη,
και να της φέρει αθάνατο νερό.

Η μάνα μου είχε γονατίσει κάτου·
μ’ απάνω —μια φορά κι έναν καιρό—
ο Αρχάγγελος χτυπούσε τα φτερά του.

Λάμπρος Προφύρας, Το στερνό παραμύθι 

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

Κυριακή 1η Νοεμβρίου: Από τον Γιουσουρούμ στα ...φαστφουντάδικα του Όθωνα: Ένας διασκεδαστικός περίπατος στην Πλάκα

Οι οικογένειες Γιουσουρούμ, Χαμπίμπ και Κοέν στο Θησείο, γύρω στο 1914

Αυτή την Κυριακή, 1η Νοεμβρίου, υποδεχόμαστε το νέο μήνα με μια βόλτα στο Μοναστηράκι για όλη την οικογένεια.
Ο περίπατός μας θα ξεκινήσει -όπως πάντα- από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης (Τριπόδων 23, Πλάκα -κοντά στο Μετρό Ακρόπολη)
Θα περπατήσουμε την οδό Άρεως, θα μάθουμε για το εκκλησάκι που έψελνε ο Παπαδιαμάντης αλλά και μια πολύ αστεία ισοτρία που διαδραματίστηκε εκεί, όταν ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης θέλησε να του κάνει έκπληξη με μια σκοπελίτικη τυρόπιτα.
Λίγο πιο κάτω, εκεί που σήμερα δεν υπάρχουν πια τα "τζιερτζίδικα" θα μεταφερθούμε σε μιαν άλλη εποχή και θα μάθουμε ποιά ήταν τα  ...fast food της εποχής του Όθωνα
Θα συνεχίσουμε την Πλατεία Μοναστηρακίου όπου γνωρίζουμε την ιστορία της περιοχής και τα μνημεία της:  τη Βιβλιοθήκη του Αδριανού, το παζάρι, το Μοναστήρι που έδωσε το όνομά του στην περιοχή, αλλά και για το τζαμί που δέθηκε με μια ...κατάρα.
Τέλος θα μάθουμε για την ιστορία της οικογένειας Γιουσουρούμ, που φθάνει ως τις μέρες μας!

Επιστρέφοντας θα φτιάξουμε ένα παραμύθι μαζί με τα παιδιά που διαδραματίζεται σε αυτή την ιστορική περιοχή της Αθήνας.

Πληροφορίες -εγγραφές: 210 3250341- info@ekedisy.gr

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2015

Πέντε λεπτά για τον ΔήμοΤσακνιά



Όταν έφυγε από κοντά μας ο Δήμος Τσακνιάς, ανάμεσα σε όλα τα άλλα, σκεφτόμουνα ότι καθώς τον γνώρισα αργά πολλά ήταν εκείνα που δεν μπόρεσα να μάθω. Να μοιραστούμε. Όμως από τις πρώτες κουβέντες μαζί του καταλάβαινες πως έχεις αν κάνεις με έναν ξεχωριτό άνθρωπο. Έναν πραγματικό αγωνιστή. Από τη βαθιά του σεμνότητα ποτέ δεν ξεδίπλωσε στα πλήθη τις αγωνιστικές του περγαμηνές. Δεν εξαργύρωσε μια ζωή που ήταν αφιερωμένη στηνη υπόθεση της Αριστεράς.
Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές και σχηματίστηκε για πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση, σκεφτόμουν τι κρίμα ήταν να μη το ζήσει αυτό.
Μετά από όσα μεσολάβησαν δεν ξέρω κι εγώ πια τι να πω....

Τώρα, τη Δευτέρα το βράδυ στις 7, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πτυχές της ζωής του μέσα από τις αφηγήσεις ανθρώπων που τον γνώρισαν.
Θα είμαστε εκεί...

Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2015

Σεμινάριο Δημιουργίας Παραμυθιού: 12 Νοεμβρίου ξεκινά ο Β κύκλος


Μια από τις "Αόρατες Πόλεις", όπως τη φαντάστηκε η Στεφανία Βελδεμίρη
Περάσαμε καταπληκτικά κι είπαμε να το συνεχίσουμε.
 Έτσι, τρεις Πέμπτες, στις 12, 19 και 26 Νοεμβρίου θα βρεθούμε στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης μαθαίνοντας τρρόπους να φτιάχνουμε ιστορίες μαζί με τα παιδιά (ή και με ομάδες ενηλίκων. Αυτή τη φορά περιλαμβάνεται και ένας Εκπαιδευτικός Περίπατος στην Πλάκα

Όσοι ενδιαφέρεστε θα πρέπει να εγγραφείτε σύντομα γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Για πληροφορίες -εγγραφές: στα τηλέφωνα 2103250341,  6937219160 -info@ekedisy.gr 
Το Πρόγραμμα:
 
-Περιλαμβάνονται τρεις συναντήσεις, διάρκειας 2 ½ ωρών
-Θα πραγματοποιηθεί Πέμπτη (7-9.30 μμ) στις 5, 12 και 19 Νοεμβρίου
-Απευθύνεται σε υποψήφιους παραμυθάδες, γονείς, φοιτητές και παιδαγωγούς, αλλά και σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.
-Στις συναντήσεις μας γνωστοί συγγραφείς και εικονογράφοι παιδικών βιβλίων θα  μοιραστούν μαζί μας τα μυστικά τους και θα απαντήσουν στις ερωτήσεις των εκπαιδευόμενων
-Τα παραμύθια των εκπαιδευόμενων που το επιθυμούν θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Παραμυθοκουζίνας  http://paramithokouzina.blogspot.gr/  
Περιεχόμενο
1η Συνάντηση:  Από τον Τζιάνι Ροντάρι στον Ίταλο Καλβίνο
-Βιωματικές ασκήσεις για την καλύτερη γνωριμία και συνεργασία της ομάδας
-Με αφορμή της «Γραμματική της Φαντασίας»: Φτιάχνοντας παραμύθια με τον τρόπο του Ροντάρι –τεχνικές και παιχνίδια
-Ο Ίταλο Καλβίνο και τα παραμύθια για μεγάλους. Φτιάχνοντας ιστορίες με ομάδα ενηλίκων
-Γνωριμία με τις «λειτουργίες» του παραμυθιού και τη Μαγική Τράπουλα
-Ο κάθε εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει, να δημιουργήσει και να παρουσιάσει στην επόμενη συνάντηση τη δική του ιστορία για μια «Αόρατη πόλη»
2η Συνάντηση: Ο κόσμος των Μύθων και της Ιστορίας
-Περίπατος στην Πλάκα (ακολουθούμε τη διαδρομή του εκπαιδευτικού προγράμματος «Περπατάω με την τάξη μου στη Πλάκα»)
-Η εμπειρία του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
-Παρουσίαση της Μαγικής Τράπουλας της Μυθολογίας
-Μαγική Τράπουλα και Τοπική Ιστορία -Πως μπορούμε με τη βοήθεια των παραμυθιών να γνωρίσουμε την ιστορία και τη μυθολογία
-Παρουσίαση ανέκδοτου παραμυθιού
- Παίζοντας με τους μύθους: Χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιουργεί και παρουσιάζει τον δικό της μύθο. 
-Οι εκπαιδευόμενοι δημιουργούν παραμύθια με τους δικούς τους αγαπημένους μυθικούς ήρωες
3η Συνάντηση: Ο κόσμος των Λαϊκών Παραμυθιών
-Παρουσίαση και συζήτηση των παραμυθιών που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι
-Διαβάζουμε ένα Λαϊκό Παραμύθι  
-Αναλύουμε τις Λειτουργίες του
-Δημιουργούμε ομαδικά ένα νέο παραμύθι με χρησιμοποιώντας τη Μαγική Τράπουλα
-Οργανώνοντας ένα Φεστιβάλ για το Παραμύθι: Ιδέες για μια γιορτή

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης

Mathesis: δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα για όλους

Από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης

Για όσους παρακολουθούν τις διεθνείς εκπαιδευτικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων είναι φανερό ότι τα ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα –τα περίφημα MOOCs (Massive Open Online Courses)– θα είναι ένας βασικός παράγοντας στη διαμόρφωση του νέου χάρτη της παγκόσμιας εκπαίδευσης στα χρόνια που έρχονται.
Οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης (ΠΕΚ), πιστεύοντας ότι η χώρα μας δεν επιτρέπεται να μείνει έξω απ’ αυτές τις εξελίξεις, αποφάσισαν –στο μέτρο των δικών τους μικρών δυνάμεων– να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Προχώρησαν, λοιπόν στην ίδρυση του Κέντρου Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων – Mathesis. Ενός νέου τμήματος των ΠΕΚ που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως μια εθνική εστία διαδικτυακών μαθημάτων βασισμένη στα διεθνή πρότυπα ποιότητας. Και με διδάσκοντες καταξιωμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους απ’ όλα τα ΑΕΙ της χώρας και του εξωτερικού.
Ακολουθώντας τις διεθνείς τεχνικές προδιαγραφές, τα μαθήματα βιντεοσκοπούνται στο στούντιο του Mathesis στο Ηράκλειο (και σύντομα στην Αθήνα) και προσφέρονται μέσω της εξελληνισμένης εκδοχής της πλατφόρμας OpenEdX που χρησιμοποιούν για τα διαδικτυακά τους μαθήματα το Harvard και το MIT. Σύμφωνα επίσης με τις διεθνείς προδιαγραφές, οι ωριαίες διαλέξεις «γυρίζονται» σε πολλά μικρά βίντεο, διάρκειας λίγων λεπτών το καθένα, και με διαδραστικές ερωτήσεις κατανόησης μεταξύ αυτών οι οποίες εστιάζουν την προσοχή του διαδικτυακού φοιτητή στα ουσιώδη και διευκολύνουν σημαντικά την κατανόηση του μαθήματος. Ενώ θεωρείται αυτονόητο ότι θα υπάρχει και διδακτική στήριξη των μαθημάτων από τον διδάσκοντα ή τους βοηθούς του. Τα μαθήματα του Mathesis δεν απευθύνονται μόνο σε φοιτητές και επαγγελματίες επιστήμονες, αλλά και σε κάθε μορφωμένο πολίτη με επιστημονικά ενδιαφέροντα και πνευματικές ανησυχίες.
Η εγγραφή στα μαθήματα είναι ανοικτή και δωρεάν για όλους, ενώ μετά το πέρας της επιτυχούς παρακολούθησής τους δίδεται στους διαδικτυακούς φοιτητές σχετική βεβαίωση παρακολούθησης. Με ρητή όμως υπόμνηση ότι η βεβαίωση αυτή δεν έχει ακαδημαϊκό αντίκρυσμα, μεταξύ άλλων διότι η ταυτότητα του φοιτητή που συμπληρώνει τα σχετικά τεστ δεν μπορεί ακόμα να ελεγχθεί αξιόπιστα.
Σε συμφωνία και με το πνευματικό στίγμα που οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης θέλησαν να εκπέμπει η ονομασία που επιλέχθηκε –μια σαφής αναφορά στο mathesis universalis του Καρτέσιου– τα πρώτα μαθήματα προέρχονται και από τις δύο μεγάλες επιστημονικές ηπείρους. Από τις επιστήμες του ανθρώπου (και ειδικότερα την ιστορία) και από τις επιστήμες της φύσης και ειδικότερα τη φυσική. Τα πρώτα τέσσερα απ’ αυτά τα μαθήματα –με τους δασκάλους τους και τις ημερομηνίες έναρξης– είναι τα εξής:

Ιστορία

— «Ένα τέλος μία αρχή: Ιστορία του νέου ελληνισμού, 11ος-18ος αιώνας»: Μαρία Ευθυμίου, Αν. Καθηγήτρια ιστορίας νέου ελληνισμού, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έναρξη: 16 Νοεμβρίου 2015. Διάρκεια: 5 εβδομάδες.
 «Η μακρά ελληνιστική εποχή: Ο ελληνικός κόσμος από τον Αλέξανδρο στον Αδριανό»: Άγγελος Χανιώτης, Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας, Institute for Advanced Study, Princeton. Έναρξη: 25 Ιανουαρίου 2016. Διάρκεια: 5 εβδομάδες.

Σύγχρονη Φυσική

— «Εισαγωγή στην Κβαντική Φυσική 1. Οι βασικές αρχές»: Στέφανος Τραχανάς, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας. Έναρξη: 16 Νοεμβρίου 2015. Διάρκεια: 6 εβδομάδες.
— «Εισαγωγή στη Σχετικότητα και την Κοσμολογία»: Θεόδωρος Τομαράς, Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης. Έναρξη: 1 Φεβρουαρίου 2016. Διάρκεια: 7 εβδομάδες.
Τα μαθήματα είναι άνετα προσβάσιμα από κάθε είδους συσκευή (σταθερός ή φορητός υπολογιστής, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο) και απ’ οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ένα απομακρυσμένο ελληνικό χωριό, ή ένα ελληνικό σπίτι κάπου στη Νότιο Αφρική ή την Ασία.
Έναρξη μαθημάτων: 16 Νοεμβρίου 2015. Εγγραφές στη διεύθυνση: mathesis.cup.gr, πληροφορίες: mathesis@cup.gr

Σ. Τραχανάς: «Η ποιότητα των μαθημάτων είναι για εμάς μια θεμελιώδης επιλογή»

Όπως επισημαίνει ο Στέφανος Τραχανάς, Πρόεδρος της εκδοτικής επιτροπής των ΠΕΚ, στη σχετική ανακοίνωση: «Με τον τρόπο που τα βλέπουμε εμείς, τα ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα δεν είναι παρά το αναδυόμενο νέο είδος διδακτικού συγγράμματος. Ένα είδος «ζωντανού βιβλίου» που μπορεί μέχρι και να… βαθμολογήσει τους αναγνώστες του –να τους «πει» δηλαδή αν κατέκτησαν ή όχι το περιεχόμενό του και να τους βεβαιώσει εγγράφως γι’ αυτό(!)– και να τους επιτρέψει επίσης να λειτουργήσουν (μέσω του φόρουμ) ως μια κοινότητα συν-αναγνωστών που μαθαίνουν, όχι μόνο από το δάσκαλό τους ή το «βιβλίο», αλλά κι ο ένας από τον άλλο, μέσα σ’ ένα περιβάλλον μαθησιακής αλληλεγγύης και συλλογικής προσπάθειας. Κατά τη γνώμη μας, αυτό το «νέο είδος βιβλίου» κάνει δυνατή τη μεγαλύτερη διεύρυνση ορίων της εκπαίδευσης από την ανακάλυψη της τυπογραφίας μέχρι σήμερα.
»Αν ήταν όμως να συνοψίσουμε την αποστολή του Mathesis σε μία μόνο λέξη, αυτή θα ήταν τούτη: Ποιότητα. Αυτή είναι η βασική αξία  του Mathesis. Αντίθετα με την κρατούσα άποψη –πως ό,τι σου προσφέρεται δωρεάν δεν δικαιούσαι να το κρίνεις και να έχεις απαιτήσεις για την ποιότητά του– εμείς πιστεύουμε πως μόνο η υψηλή ποιότητα είναι συμβατή με την ευγένεια που εμπεριέχει η έννοια του δωρεάν· η έννοια του δώρου. Έτσι, η ποιότητα των μαθημάτων είναι για εμάς μια θεμελιώδης επιλογή, που αν αποτύχουμε να την κάνουμε πράξη, όλα τα υπόλοιπα –ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση, ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι, κατάργηση των κοινωνικών φραγμών στη μάθηση, διεύρυνση των ορίων στην εκπαίδευση κ.λπ., κ.λπ.– θα είναι απλώς κενά λόγια.
»Στο Mathesis επιδιώκουμε την ποιότητα, ακριβώς επειδή πιστεύουμε ότι η εξίσωση των ευκαιριών στην εκπαίδευση και στη μάθηση είναι από τους ευγενέστερους –και συνάμα τους πιο «κερδο»φόρους στόχους που μια κοινωνία αξίζει να θέτει στον εαυτό της.
»Όμως τα διαδικτυακά μαθήματα με διεθνείς προδιαγραφές ποιότητας είναι ένας ακριβός στόχος. Και δεδομένου ότι οι ΠΕΚ είναι ένας κοινωφελής οργανισμός που δεν δέχεται ούτε ένα ευρώ άμεσης ή έμμεσης κρατικής ενίσχυσης, το εγχείρημα του Mathesis –παρότι βασική προτεραιότητα από την πλευρά μας– θα είχε προσγειωθεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα απαιτήσεων και προσδοκιών, αν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος δεν έκανε δεκτή την πρότασή μας να το στηρίξει στα πρώτα του βήματα.
»Η διαδικτυακή εκπαίδευση στη χώρα μας –περισσότερο από αλλού– είναι ένα αβέβαιο πείραμα που, όποια κι αν είναι η έκβασή του, θα έχει πολλά να μας διδάξει. Υπό έναν όρο: ότι θα του δώσουμε μια γνήσια ευκαιρία. Εμείς στο Mathesis αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε» καταλήγει η ανακοίνωση.

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

Κυριακάτικοι περίπατοι στην Πλάκα: Μνήμες της Κατοχής και της Απελευθέρωσης

Λίγο πριν την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, στον Κυριακάτικο περίπατό μας στην Πλάκα ταξιδεύουμε στο χρόνο μέσ από τα στενά δρομάκια στα Αναφιώτικα, μαθαίνουμε για την παλιότερη εκκλησία στην Πλάκα και για την καμπάνα που σήμανε πρώτη την απελευθέρωση της Αθήνας τον Οκτώββριο του 1944. Μέσα από δυο κείμενα της Άλκης Ζέη ξαναζούμε την εποχή εκείνη και φτιάχνουμε τις δικές μας ιστορίες με τα παιδιά .

 Για πληροφορίες και κρατήσεις: Πληροφορίες- εγγραφές:  Τριπόδων 23, Πλάκα, 10558, Αθήνα, Τηλ.:2103250341,  info@ekedisy.gr


Πριν τον περίπατό μας θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε την έκθεση του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπάιδευσης με μοναδικά ντοκουμέντα για την 28η Οκτωβρίου με τίτλο "Πάνω εκεί στης Πίνδου μας τα βουνά".
Χορηγός της Έκθεσης είναι το Ινστιτούτο ÖSD Ελλάδας -Σχολή Μωραΐτη


Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2015

Κυριακάτικοι Περίπατοι στην Πλάκα: Πώς ήταν οι Αέρηδες παλιά;




Κυριακή 18 Οκτωβρίου
Οι Αέρηδες και οι Δερβίσηδες
Στον περίπατό μας στους δρόμους της Πλάκας μαθαίνουμε ποιο είναι το παλιότερο σπίτι της Αθήνας, γνωρίζουμε τα Λουτρά των Αέρηδων και μαθαίνουμε για το Ωρολόγιο του Κυρρήστου που θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός - ωρομετρικός σταθμός του κόσμου. Μιλάμε ακόμη για τη σχέση που είχε ο χώρος αυτός στην πιο πρόσφατη ιστορία με τους περίφημους Δερβίσηδες. 
Δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι στο χώρο μπροστά στους «Αέρηδες» εμπνευσμένο από το "Ερωτευμένο Σύννεφο" του Ναζίμ Χικμέτ.. 
Για πληροφορίες και κρατήσεις: Πληροφορίες- εγγραφές:  Τριπόδων 23, Πλάκα, 10558, Αθήνα, Τηλ.:2103250341,  6937219160
info@ekedisy.gr

Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2015

Κυριακή 11 Οκτωβρίου Τα Αναφιώτικα και το Πρώτο Ελληνικό Πανεπιστήμιο





Περίπατοι στην Πλάκα: Κυριακή 11 Οκτωβρίου -Τα Αναφιώτικα και το Πρώτο Ελληνικό Πανεπιστήμιο

Ξεκινώντας από το Μουσείο Σχολικής Ζωής & Εκπαίδευσης (Τριπόδων 23 -Πλάκα, κοντά στο σταθμό Μετρό Ακρόπολη), περπατάμε στα Αναφιώτικα, την πιο γραφική γειτονιά της Αθήνας και μαθαίνουμε την ιστορία τους. Πώς χτίστηκαν, γιατί εγκαταστάθηκαν εδώ οι άνθρωποι από την Ανάφη, ποιοι είναι οι μύθοι για το μικρό νησί των Κυκλάδων.

Στο τέλος της διαδρομής μαθαίνουμε που και πως λειτούργησε το Πρώτο Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Στη συνέχεια επιστρέφουμε στο Μουσείο και δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι με αφορμή τα όσα μάθαμε στον περίπατό μας

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 210 3250341
E-mail : info@ekedisy.gr | ekedisy@gmail.com
Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Τριπόδων 23, Πλάκα, Αθήνα


Στην εικόνα: Η Οικία Κλεάνθη - Σάουμπερτ στην Πλάκα, όπου φιλοξενήθηκε το Πρώτο Πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Είναι ένα από τα πιο ιστορικά κτίρια της Αθήνας, κτισμένη κάτω από την Ακρόπολη (στη σημερινή οδό Θόλου). Από το 1837 μέχρι το 1842, στέγασε το πρώτο πανεπιστήμιο της Ελλάδας, του «Οθώνειο Πανεπιστημίου», το σημερινό Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σήμερα λειτουργεί ως Μουσείο.  
Το σπίτι κατοικήθηκε από τον Μακεδόνα αρχιτέκτονα Σταμάτη Κλεάνθη και τον Βαυαρό συνάδελφο και συνεργάτη του Εδουάρδο Σάουμπερτ.

Οι δυο αρχιτέκτονες και πολεοδόμοι, όταν έφθασαν στην Αθήνα το Νοέμβριο του 1831 για τη σύνταξη του πρώτου πολεοδομικού σχεδίου των Αθηνών, αγόρασαν από την Τουρκάλα Σαντέ Χανούμ ένα μεγάλο οικόπεδο ψηλά στο "Ριζόκαστρο" με ερειπωμένη παλιότερη κατοικία. Ήταν ένα παλιό σπίτι, ίσως παλαιότερο κι από τον ΙΗ' αιώνα. Οι δυο αρχιτέκτονες και συνεργάτες, δίχως να γκρεμίσουν το ερειπωμένο σπίτι που υπήρχε, το επισκεύασαν και το επέκτειναν, χρησιμοποιώντας το ως κατοικία και γραφείο τους.
  Το κτίριο αυτό αποτελεί ιστορικά και αρχιτεκτονικά ένα από τα πιο αξιόλογα μνημεία της Αθήνας.


Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Η Κούπα του Πτολεμαίου πάει στον Κορυδαλλό

Διαβάζοντας την "Κούπα" στο Λαύριο
 
Ξέρετε ποιος ήταν ο Θεόφιλος ο Κορυδαλλεύς;
Γνωρίζετε που έγινε η αναμέτρηση του Θησέα με τον Προκρούστη;
Σε ποια περιοχή είχε δώσει το όνομά του ο Εμμανουήλ Κουτσικάρης;

Η παρέα του βιβλίου «Η κούπα του Πτολεμαίου- Περιπέτεια στο Πόρτο Ράφτη» θα βρεθεί το Σάββατο 10 Οκτωβρίου στις 12 το μεσημέρι στο βιβλιοπωλείο –καφέ Ιδιώνυμο (Κοραή 11) στον Κορυδαλλό για να λύσει ένα νέο μυστήριο, αναζητώντας τον ...«Θησαυρό του Κουτσικάρη»)

Θα μιλήσουμε για το βιβλίο και θα φτιάξουμε και θα παίξουμε το δικό μας παραμύθι μαζί με τα παιδιά (και όσους μεγάλους το επιθυμούν). Φυσικά θα ζωγραφίσουμε και την «Κούπα του Πτολεμαίου»!


Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2015

Ένα εξαιρετικό κείμενο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη μείωση του πληθυσμού



Δημογραφία, γεωπολιτική
 και κοινωνική αλλαγή

Τέτοιου είδους στρατολογία [το παιδομάζωμα] γινόταν κάθε τρία με εφτά χρόνια ανάλογα με τις ανάγκες. Μια πηγή εκτιμά σε χίλια τον αριθμό των αγοριών που μαζεύονταν κάθε χρόνο κατά το δέκατο έκτο αιώνα (άνω τελεία)  άλλη πηγή τα υπολογίζει σε τρείς χιλιάδες τον χρόνο.

 Χαλίλ ΙνατζίκΗ Οθωμανική αυτοκρατορία”



Του Γιώργου Λιερού (από τον Δρόμο του Σαββάτου 3/10/2015)


    To βιβλίο του Thilo Sarrazin,  ο οποίος ανήκει στο γερμανικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, «Η Γερμανία αυτοκαταργείται» πούλησε πάνω από ενάμισυ εκατομμύρια αντίτυπα και αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο ευπώλητα στη μεταπολεμική Γερμανία. Το θέμα που πραγματεύεται ο συγγραφέας είναι ο κίνδυνος από την αλλαγή των πληθυσμιακών ισορροπιών στη Γερμανία λόγω της μειωμένης γεννητικότητας των γηγενών- που είναι μια από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη- και της αυξημένης των μουσουλμάνων. Οι επιπτώσεις για τη Γερμανία θα ήταν σοβαρότατες γιατί η νοημοσύνη- η οποία για τον Sarrazin  είναι γενετικά ελεγχόμενη- των Αράβων και των Τούρκων είναι κατώτερη σύμφωνα πάντα με τον συγγραφέα. Στις δημοσκοπήσεις μια μεγάλη πλειοψηφία και το 50% των μελών του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος δήλωσε ότι υποστηρίζει τις απόψεις του.
   Με την επιδείνωση της οικονομικής κρίσης στη Νότια Ευρώπη ο Thilo Sarrazin  θα μπορεί πλέον να κοιμάται ήσυχος. Μετά τους ανατολικο - ευρωπαίους μεγάλοι αριθμοί μορφωμένων νεαρών νοτιο - ευρωπαίων συρρέουν να καλύψουν τα κενά στη γερμανική αγορά εργασίας. Όλο αυτό το πλήθος  είναι εύκολα αφομοιώσιμο από την γερμανική κοινωνία, μπορεί να εκγερμανιστεί, να καλύψει τα πληθυσμιακά κενά και να εξασφαλίσει στη Γερμανία την εθνική συνέχεια και μια χριστιανική πλειοψηφία.

                                                                             *

Ποιες είναι οι συνέπειες μιας μεγάλης μεταναστευτικής εξόδου από μια χώρα με πολύ χαμηλή γεννητικότητα; Η Βουλγαρία το 1989 είχε πληθυσμό 9 εκατομμύρια, ο οποίος το 2013 είχε συρρικνωθεί στα 7,2 εκατομμύρια και ήταν μικρότερος απ’ ότι στα 1950. Σύμφωνα με της προβλέψεις του ΟΗΕ μέχρι το 2050 ο πληθυσμός της Βουλγαρίας αναμένεται να μειωθεί επιπλέον κατά 27%.  (Βλ. Krastev Ivan – το Βήμα online 10/09/2015) .Δηλαδή μέσα σε δύο γενιές θα έχουμε μια  μείωση του πληθυσμού σχεδόν κατά το ήμισυ- σε ένα ποσοστό αντίστοιχο μ’ εκείνο που επέφερε στην Ευρώπη τον 14ο αιώνα ο Μαύρος Θάνατος ή οι Μογγολικές επιδρομές στον κινέζικο και μουσουλμανικό κόσμο με ανυπολόγιστες ιστορικές συνέπειες. Η Λετονία την περίοδο 2000- 2011 έχασε το 14% του πληθυσμού της (340.000 άτομα). Η Πορτογαλία που καταγράφει έναν από τους χαμηλότερους ρυθμούς γεννήσεων παγκοσμίως και επίσης σημειώνει αυξημένη μεταναστευτική έξοδο θα αντιμετωπίσει μια πληθυσμιακή μείωση της τάξης του 16% έως το 2015.
    Στην Ελλάδα η απογραφή του 2011 έδειξε μια μικρή μείωση του πληθυσμού, την πρώτη μείωση από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Οι εξελίξεις τω επόμενα χρόνια θα μπορούσαν να είναι δραματικές:
        . Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat πάνω από 482.000 έλληνες μετανάστευσαν στο εξωτερικό την περίοδο 2008- 2013 (4,4% του συνολικού πληθυσμού).
     .  Ο ολικός δείκτης γονιμότητας (παιδιά/ οικογένεια) στην Ελλάδα το 2000 ήταν κάτω από 1,3 ενώ για να διατηρηθεί σταθερός ο πληθυσμός χρειάζεται να είναι 2,1. Στη συνέχεια όμως η αναπαραγωγική βάση ενισχύθηκε – εικάζεται από τους νέους μετανάστες  και μετανάστριες- για να φτάσει το 2010 το 1,51 και να καταρρεύσει στη συνέχεια (1,34 το 2012). Το 2013 σημειώθηκαν 111.797 θάνατοι και 94.134 γεννήσεις, οι 13.194 γεννήσεις από μετανάστριες.
         . Είναι εξαιρετικά πιθανή η επιτάχυνση της εξόδου των μεταναστών οι οποίοι τις προηγούμενες δεκαετίες  επέλεξαν ως τόπο εγκατάστασης την Ελλάδα και απέτρεψαν την δημογραφική της κατάρρευση.

                                                         *
Στην Ευρώπη εδώ και τρείς δεκαετίες συντελείται μια κανονική εθνοκτονία - πρώτα στην ανατολική Ευρώπη, μετά στη Νότια. Οι συνέπειες για τις χώρες και τους πληθυσμούς είναι εξαιρετικά σοβαρές.

--- Οι χώρες αδειάζουν από τους δυναμικούς και μορφωμένους τους ανθρώπους και μ’ αυτόν τον τρόπο υπονομεύεται η οποιαδήποτε βιώσιμη οικονομική προοπτική. Με την μετανάστευση των νέων ανθρώπων μειώνονται οι γεννήσεις με αποτέλεσμα ακόμα μεγαλύτερη πληθυσμιακή συρρίκνωση. Ένα αυξανόμενο εξωτερικό χρέος  θα πρέπει να εξυπηρετηθεί από όλο και λιγότερα άτομα. Όλο και λιγότεροι εργαζόμενοι θα συντηρούν όλο και πιο πολλούς συνταξιούχους.
-- Οι μεταναστευτικές ροές αντιστοιχούν σε μεταφορά οικονομικού πλεονάσματος από τις χώρες προέλευσης  στις χώρες εγκατάστασης. Οι τελευταίες θα επωφεληθούν από ένα εκπαιδευμένο δυναμικό του οποίου δεν έχουν καταβάλλει το κόστος εκπαίδευσης και από την πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών μιας γενιάς την οποία δεν ανέθρεψαν οι ίδιες.. Ο Jason  Μανολόπουλος ( Η Καθημερινή 6/9/2015) προτείνει ορθά ένα κοινό ευρωπαϊκό ασφαλιστικό  σύστημα που μοιράζει αναλογικότερα  τα βάρη. Η πρότασή του είναι τόσο πιθανό να γίνει δεκτή όσο και η εξίσου ορθή πρόταση του Βαρουφάκη για την ανακύκλωση  των πλεονασμάτων  ( των χωρών του Βορρά) με τα ελλείμματα ( των χωρών του Νότου).
--- Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι καθώς περιορίζεται δραστικά  το εύρος της αναπαραγωγής του πληθυσμού χάνεται και κάθε δυνατότητα  κοινωνικής ανανέωσης. Τα μεγάλα κοινωνικά κινήματα, οι σπουδαίες κοινωνικές αλλαγές,  οι εξεγέρσεις και οι επαναστάσεις αναλαμβάνονται από μεγάλα νεολαιϊστικα  πλήθη, όχι από φοβισμένους γέροντες που φυτοζωούν. Στις εν λόγω χώρες η συνέχεια των γενεών  κόβεται και χωρίς αυτή τη συνέχεια δεν μπορεί να υπάρξει το οποιοδήποτε πολιτικό πράττειν άξιο του ονόματός του.

                                                           *
Προσπαθήσαμε να ανοίξουμε την συζήτηση για τις εθνοκτονικές συνέπειες από τη σύμπτωση μια μεγάλης μεταναστευτικής εξόδου με μια δραματική πτώση της γεννητικότητας για να δείξουμε μια από τις σοβαρότερες αλλά και λιγότερο συζητημένες απειλές της μνημονιακής περιόδου. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι:

   . Οι μεταναστευτικές ροές αποτελούν μια θεμελιώδη διάσταση της επικοινωνίας μέσα από την οποία δομούνται οι πολιτισμοί και οι σχέσεις τους, έναν μείζονα παράγοντα πολιτισμικής προαγωγής και εμπλουτισμού. Οι χώρες που σημειώνουν μεγάλη αύξηση του πληθυσμού μπορούν να βοηθήσουν εκείνες των οποίων ο πληθυσμός γερνάει.  Η μετανάστευση αποτελεί μια μεσοπρόθεσμη λύση στη γήρανση των ευρωπαϊκών πληθυσμών.
   . Η μειωμένη γεννητικότητα επιδεινώνεται με την οικονομική κρίση αλλά δεν οφείλεται σ’ αυτήν. Χαρακτηρίζει τις ανεπτυγμένες κοινωνίες και είναι αποτέλεσμα μιας κουλτούρας ναρκισσισμού, της μείζονος από ανθρωπολογική σκοπιά τομής που αφορά την κατάρρευση της πατριαρχικής οικογένειας  όπως και της αδυναμίας  να εγκαθιδρυθεί μια νέα μορφή οικογενειακών σχέσεων, ένας νέος τύπος οικογένειας. Ειρήσθω εν παρόδω ότι στην γειτονική μας Τουρκία οι υψηλοί δείκτες ολικής γονιμότητας οφείλονται στον κουρδικό πληθυσμό. Ο δείκτης ολικής γονιμότητας του τουρκικού πληθυσμού χωριστά, δεν διαφέρει από εκείνον του ελληνικού.
   .Είναι μεγάλη η οδύνη από την καταστροφή των αρχαιοτήτων του Ιράκ και της Συρίας(να μη ξεχνάμε όμως την λεηλασία του αρχαιολογικού μουσείου της Βαγδάτης κάτω από το βλέμμα του αμερικάνικου στρατού, την ισοπέδωση από τα αμερικανικά  βομβαρδιστικά της αρχαίας βιετναμέζικης πόλης My son  η οποία έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco,  την καταστροφή από τους ερυθροφρουρούς της σχολής του Κομφούκιου και άλλων μείζονων μνημείων του κινεζικού πολιτισμού κ.α – δεν φταίνε για όλα οι  Taliban  και το ISIS).
Ακόμα μεγαλύτερη όμως είναι η οδύνη μας για την «έξοδο από την ιστορία» η οποία συντελείται μπροστά στα μάτια μας , λαών με παρελθόν χιλιετιών, για τον κίνδυνο εξαφάνισης γλωσσών που κάποτε   μιλούσαν ολόκληρες αυτοκρατορίες (πχ τα αραμαϊκά) για το επαπειλούμενο τέλος της πολυπολιτισμικής Συρίας, μιας συμβίωσης που οι ρίζες  της χάνονται στο βάθος του χρόνου, μιας πολυπολιτισμικότητας που αποδείχθηκε πιο γόνιμη για τον ανθρώπινο πολιτισμό από τη σύγχρονη πολυπολιτισμικότητα των μητροπολιτικών γκέτο.

Έκθεση με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου




Με την ευκαιρία της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ διοργανώνει μία θεματική έκθεση-αφιέρωμα στην εθνική επέτειο.

Η έκθεση περιλαμβάνει υλικό από τις συλλογές του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού καθώς και των συλλεκτών Αναστασίου Καδδά και Ιωάννη Χανιώτη, επίτιμου μέλους του ΕΚΕΔΙΣΥ.
Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να δει αυθεντικό υλικό σε τρεις  θεματικές  ενότητες: δικτατορία του Μεταξά, πόλεμος, κατοχή.
Ανάμεσα στο υλικό που θα εκτεθεί περιλαμβάνονται  πρωτοσέλιδα εφημερίδων,  βιβλία, αφίσες, τετράδια, περιοδικά, έγγραφα, κάρτες, χαρτονομίσματα, φωτογραφίες, αναγνωστικά και σχολικά βιβλία καθώς και μία σπάνια συλλογή από αυθεντικά κράνη στρατιωτών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 3-31 Οκτωβρίου και θα είναι ανοικτή για το κοινό τις ώρες λειτουργίας του Μουσείου. 



Τηλέφωνο επικοινωνίας : 210 3250341
E-mail : info@ekedisy.gr | ekedisy@gmail.com
Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Τριπόδων 23, Πλάκα, Αθήνα

Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2015

Ο πρώτος Κυριακάτικος περίπατος στην Πλάκα στις 4 Οκτωβρίου



Και φέτος η Παραμυθοκουζίνα σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης (Τριπόδων 23, Πλάκα) ξεκινά τους Κυριακάτικους περίπατους στην Πλάκα από την Κυριακή 4 Οκτωβρίου στις 12.30.
Ο πρώτος περίπατός μας αποτελεί ένα είδος εισαγωγής για όσα θα ακολουθήσουν.
Τίτλος:   Η οδός Τριπόδων και το Μνημείο του Λυσικράτη
Περπατάμε στην οδό Τριπόδων, τον αρχαιότερο δρόμο της Αθήνας που έχει διατηρήσει την ίδια ονομασία για 25 σχεδόν αιώνες. Στο περίπατό μας μιλάμε στα παιδιά για το αρχαίο θέατρο και τι σήμαινε για τους Αθηναίους της κλασικής εποχής.
Επισκεπτόμαστε το Μνημείο του Λυσικράτη και μαθαίνουμε την πλούσια ιστορία του. Στη συνέχεια επιστρέφουμε στο Μουσείο και δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι με αφορμή τα όσα μάθαμε στον περίπατό μας και δοκιμάζουμε τις γνώσεις μας για την πόλη με ένα διασκεδαστικό ...τεστ! (μην τρομάζετε δεν θα μπουν βαθμοί)




Το ραντεβού μας είναι εδώ: Τριπόδων 23. Περνάμε την είσοδο...


...Ανεβαίνουμε τα σκαλάκι στο κτίριο του Μουσείου...
...Συναντάμε αυτόν τον κύριο και ενημερώνουμε πως ήρθαμε για τον περίπατο (το σωστό είναι να έχουμε γραφτεί από πριν)...
...Αφού γνωριστούμε μεταξύ μας και μετά από μια σύνομη εισαγωγή περπατάμε στην οδό Τριπόδων...
 
...κι ακούμε μια φωνή από απέναντι: "Αντωνααααααακη!!!!" Ποιός να είναι άραγε;
 
 
...Αφήνουμε πίσω μας τον Αντωνάκη και φτάνουμε σε αυτό το μνημείο που έχει μαι μεγάλη ιστορία να μας πει...
 
...Επιστρέφουμε στο Μουσείο και καθόμαστε στην αυλή. Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι!
 
Τηλέφωνο επικοινωνίας : 210 3250341
E-mail : info@ekedisy.gr | ekedisy@gmail.com
Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Τριπόδων 23, Πλάκα, Αθήνα