Διακοπές!

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Βιβλία: είδος ανεπιθύμητο στα σχολεία


Διάβασα το κείμενο της Εύης Τσιτιρίδου, εξαιρετικής συγγραφέως και εκπαιδευτικού και συμφωνώντας με κάθε γραμμή του το αναδημοσιεύω (με την άδειά της)
Πιστεύω ότι όλοι οι εμπλεκόενιι στο χώρο του βιβλίου θα έπρεπε να υπογράψουμε ένα κείμενο διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Παιδείας διότι η κατάσταση είναι πραγματικά εξοργιστική.

Βιβλία: είδος ανεπιθύμητο στο σχολείο







"Φέτος συμπληρώνω πάνω από δεκαετία στη δημόσια εκπαίδευση. Δεν υπάρχει μία χρονιά που να μη δέχτηκα από την εκάστοτε κυρία προϊσταμένη μου την ίδια στερεότυπη παρατήρηση. Απαγορεύεται να διαφημίζουμε βιβλία στο σχολείο. Το ίδιο συνέβη και σήμερα. Είχα αναρτήσει στον πίνακα ανακοινώσεων του νηπιαγωγείου όπου υπηρετώ, μια μικρή αφίσα με τα βιβλία γνωστής, καταξιωμένης και αγαπημένης συγγραφέα, που πρόκειται να κάνει και παρουσίαση για παιδιά σε βιβλιοπωλείο της περιοχής μας. Όπως το έκανα και την προηγούμενη εβδομάδα για άλλον εκλεκτό συνάδελφο και συγγραφέα. Η κυρία προϊσταμένη μου αφαίρεσε την αφίσα χωρίς να μου το πει και μου συνέστησε με αρκούντως αποδοκιμαστικό ύφος να μην επαναλάβω το φοβερό αυτό ατόπημα. Διότι πάντα παραμονεύουν δίπλα μας οι φοβεροί και τρομεροί αξιολογητές και καιροφυλακτούν και οι πειθαρχικές διώξεις.

Όλο αυτό το διάστημα που είμαι διορισμένη και υπηρετώ στα δημόσια σχολεία, έχω δει να προσκαλούνται εταιρείες που μοιράζουν δωρεάν γιαουρτάκια, σοκολάτες, μπισκότα, οδοντόκρεμες. Έχω δει να διακινούνται ελεύθερα και χωρίς κανένας να το κάνει θέμα διαφημιστικά φυλλάδια καταστημάτων που εμπορεύονται παιχνίδια, είδη χαρτοπωλείου, έπιπλα νηπιαγωγείου, φωτογραφείων, παιδικών ρούχων, αναμνηστικών, αποκριάτικων στολών και πάει λέγοντας. Έχω δει να διακινείται ελεύθερα διαφημιστικό υλικό αθλητικών συλλόγων, κατασκηνώσεων, παιδικών θεάτρων, κουκλοθεάτρων, παραστάσεων Καραγκιόζη και λοιπών ψυχαγωγικών δρώμενων. Αλλά η διαφήμιση των βιβλίων απαγορεύεται. Που; Μέσα στα σχολεία. Εκεί που θα έπρεπε να είναι ο φυσικός τους χώρος.

Συγνώμη που θα το εκφράσω τόσο απόλυτα, αλλά δηλώνω εξοργισμένη με αυτήν την τακτική. Και μη μου πείτε ότι με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά προστατεύονται από τα «κακά» βιβλία. Γιατί όπου και να κοιτάξω γύρω μου, βλέπω μόνο κακές επιρροές. Και η πρώτη και καλύτερη είναι η τηλεόραση, που την έχουμε θρονιασμένη μέσα στα σπίτια μας. Αλλά όχι. Είναι μεγαλύτερο παράπτωμα να «διαφημίζουμε» τα βιβλία στα σχολεία. Ειδικά όταν το κάνει ένας εκπαιδευτικός, που τυχαίνει να γράφει κι αυτός. Και που τόσα χρόνια δεν τολμά να πει σε συναδέλφους, γονείς, μαθητές ότι έχει παράλληλα και την ιδιότητα του συγγραφέα. Γιατί θα κατηγορηθεί για αυτοδιαφήμιση. Λες κι αυτό που κάνει είναι κάτι το μεμπτό και το ανήθικο. Λυπάμαι για την κατάντια αυτής της κοινωνίας. Λυπάμαι γιατί οι λέξεις έχουν χάσει πια το νόημά τους. Και γιατί η υποκρισία πλέον περισσεύει. Και δεν έχουμε που την κεφαλήν κλίνη όσοι επιμένουμε να αγωνιζόμαστε για τα αυτονόητα. Με τεράστια πλέον φθορά, ψυχική και σωματική…"

Δεν υπάρχουν σχόλια: