Διακοπές!

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2008

Η ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΛΙΝΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


Η «ψυχολόγος των διασημοτήτων» και ο γάμος

Διάβασα πολλά γι’ αυτήν πριν τη συναντήσω. Μια διεθνούς φήμης προσωπικότητα, που –ως επιστήμονας- ανακηρύχθηκε το 2007 γυναίκα της χρονιάς στην Κύπρο.
Βρεθήκαμε στα παρασκήνια της προετοιμασίας μιας τηλεοπτικής εκπομπής. Μια γυναίκα γλυκύτατη, που σε κατακτά αμέσως με το χαμόγελο της. Ένα κοριτσάκι σχεδόν. Δεν μπορείς να φανταστείς ότι αυτή είναι ο άνθρωπος στον οποίο καταφεύγουν οι διασημότητες αναζητώντας ψυχολογική στήριξη. Ότι είναι η συγγραφέας επτά βιβλίων που έχουν γίνει best seller σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία.
Κι όμως. Όταν είδα εν δράσει τη Λίντα Παπαδόπουλος, κατάλαβα πολλά.
Η τηλεοπτική εκπομπή άρχισε. Άνθρωποι τηλεφωνούσαν για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να ζητήσουν τις συμβουλές της. Με εντυπωσίασε ο τρόπος που αντιλαμβανόταν τα προβλήματα, το πώς κατηύθυνε τη συζήτηση, ο ζεστός τρόπος που χειριζόταν τις καταστάσεις…
Το επόμενο βράδυ συναντηθήκαμε και πάλι με μια μικρή παρέα σε γνωστό ρεστοράν της Αθήνας. Ο ίδιος ζεστός και γοητευτικός άνθρωπος, που δεν μονοπωλεί τη συντροφιά, αλλά ξέρει να ακούει τους άλλους. Και οι συγκρίσεις με τοπικές διασημότητες, αναπόφευκτες.
Μιλήσαμε για πολλά θέματα –εκτός ψυχολογίας. Σχέσεις Ελλάδας- Τουρκίας, αγαπημένα μυθιστορήματα, οικογενειακές ιστορίες…
Την επόμενη μέρα πετούσε πίσω για το Λονδίνο. Ανυπομονούσε να βρεθεί και πάλι κοντά στον άντρα και στην κόρη της –τη μεγάλη αγάπη της ζωής της.

Μεταξύ τηλεοπτικού πλατό και βραδινής εξόδου, μιλήσαμε περί γάμου…

Ποιο πιστεύετε ότι είναι σήμερα το σημαντικότερο πρόβλημα στο γάμο, ή και γενικότερα στις σχέσεις των δυο φύλων;
«Το βασικότερο πρόβλημα σήμερα στο γάμο, είναι η έλλειψη επικοινωνίας. Όταν περάσει το πρώτο πάθος, ο πρώτος έρωτας, καταλήγουμε να μη βλέπουμε ο ένας τον άλλο σαν άντρα ή σαν γυναίκα. Χάνεται η μαγεία. Ασχολούμαστε με τις δουλειές του σπιτιού, με οικονομικά προβλήματα, με το μεγάλωμα των παιδιών, με όλα αυτά που προκύπτουν από την καθημερινότητα και τελικά φθείρουν το ζευγάρι. Και όταν δεν έχουμε μάθει να επικοινωνούμε, τα προβλήματα διογκώνονται. Το βασικό είναι να μάθει ο καθένας από εμάς να σέβεται το γεγονός ότι άντρες –γυναίκες σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο. Οι γυναίκες είναι πιο συναισθηματικές, πιο αργές, ενώ οι άντρες είναι πιο ορθολογιστές και ... βιαστικοί! Ακόμη οι γυναίκες μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, ενώ οι άντρες συγκεντρώνονται σε ένα πράγμα τη φορά. Έτσι μου ήρθε και η ιδέα να γράψω και ένα «λυσάρι» για την κατανόηση του άντρα. Ένα απόγευμα, μιλούσα στο τηλέφωνο με τη μητέρα μου, απαντούσα σε ένα επαγγελματικό e-mail και ταυτόχρονα έβγαζα και τα φρύδια μου γιατί το βράδυ είχαμε καλεσμένους στο σπίτι. Εν τω μεταξύ, απευθύνοντας μια απλοϊκή ερώτηση στον σύζυγό μου, πήρα την εξής αποστομωτική απάντηση: «μην με ρωτάς τώρα αγάπη μου, κόβω μια ντομάτα». Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα πόσο διαφορετικός είναι ο άντρας από τη γυναίκα!».


Θα σας κάνω μια ερώτηση που απευθύνεται συχνά σε ψυχολόγους: Εσείς μπορείτε να εφαρμόσετε στη ζωή σας όσα συμβουλεύετε τους άλλους; Στο δικό σας γάμο τι κάνετε;
«Προσπαθούμε να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο, όσο θυμωμένοι κι αν είμαστε. Μόλις μου πει κάτι ο άντρας μου, κάθομαι πρώτα να το σκεφτώ πριν του απαντήσω. Το πρόβλημα είναι ότι συνήθως άλλα μας λένε και άλλα ακούμε. Οι άντρες και οι γυναίκες έχουν διαφορετική γλώσσα… Αυτό είναι και το θέμα του επόμενου βιβλίου μου, που κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο: “What men say- What women hear”.
Στη δική μου περίπτωση πιστεύω ότι έχω έναν καλό γάμο. Ο άντρας μου είναι μισός Ιρλανδός –μισός Κύπριος. Το ταμπεραμέντο μας ταιριάζει απόλυτα! Έχουμε ένα κοριτσάκι 5 ετών, τη Τζέσικα. Περάσαμε πολλές περιπέτειες μέχρι να την αποκτήσουμε, κι αυτό μας έδεσε ακόμη περισσότερο…»

Με την εμφάνιση σας στο Big Brother, γίνατε ξαφνικά πασίγνωστη. Η διασημότητα πόσο έχει επηρεάσει τις σχέσεις σας και τη ζωή σας;
«Πιστεύω ότι έχω καταφέρει να μην αλλάξω. Είμαι αυτή που ήμουνα και πριν. Εντάξει όταν είμαι έξω, ο κόσμος με αντιμετωπίζει διαφορετικά, αλλά δεν με ενοχλεί. Με βλέπουν σαν επιστήμονα και μερικές φορές ζητάνε τις συμβουλές μου. Δεν έχω πρόβλημα. Εκεί που δυσκολεύομαι είναι στις φωτογραφήσεις»

Από τις διασημότητες που έχετε γνωρίσει ποια σας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση;

«Η Κέλι Λε Μπροκ! Είναι μια γυναίκα πανέμορφη. Δεν έχει κάνει καμία πλαστική επέμβαση και δεν διστάζει να δείχνει τα χρόνια της. Κάτι που εκτιμώ ιδιαίτερα. Ειδικά στην εποχή μας, που όλοι έχουν πάθος με τη νεότητα και προσπαθούν να εξαφανίσουν κάθε ρυτίδα από το πρόσωπό τους… Και πέρα από αυτό είναι από τους πιο ολοκληρωμένους και υγιείς ψυχολογικά ανθρώπους που έχω γνωρίσει»

Τι σας αρέσει και τι σας ενοχλεί στη χώρα μας;
«Μου αρέσει η ζωντάνια που έχουμε σαν λαός, μου αρέσει ο τρόπος που διασκεδάζουν οι Έλληνες. Με ενοχλεί η ανοργανωσιά. Αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα!»


Τι θα έπρεπε να ξέρετε για τη Λίντα Παπαδόπουλος

-Γεννήθηκε στον Καναδά από Κύπριους γονείς
-Ζει εδώ και 12 χρόνια στο Λονδίνο και είναι καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μετροπόλιταν.
-Η εκπομπή της «5 minutes therapy with Dr Linda» είναι σήμερα πρώτη σε θεαματικότητα στις ΗΠΑ.
-Υπήρξε σύμβουλος στο βρετανικό Big Brother, στη σειρά I am a Celebrity-Get me Out of Here, στο The Extra Factor και στην πολύ γνωστή εκπομπή των Richard & Judy.
-Φιλοξενήθηκε πολλές φορές στα κανάλια Sky, Channel 5, ITN και BBC.
-Είναι γνωστή και ως «η ψυχολόγος των διασημοτήτων».
-Το γραφείο της στο South Kensington είναι πάντοτε περιτριγυρισμένο από φωτογράφους γι αυτό και αναγκάζεται να βλέπει πολλούς από τους διάσημους πελάτες της στο σπίτι της για να τους διαφυλάξει από τα ΜΜΕ.
-Έχει προσληφθεί ως σύμβουλος διαφημίσεων αλλά και προϊόντων στις εταιρείες Dior, Tate& Lyle, Diageo και Camelot.
-Στα ελληνικά κυκλοφορούν τα βιβλία της «The Man Manual, το “λυσάρι” για τον άντρα και «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου», από τις εκδόσεις Διόπτρα.


Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο Marriage που κυκλοφορεί (καλοκαίρι 2008)

1 σχόλιο:

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Πολύ ενδιαφέρουσα προσωπικότητα αλλά και πολύ ελκυστική παρουσίαση!Πόση ανάγκη υπάρχει να γνωρίζουν οι άνθρωποι (Πέρα από τ' αναγκαστικά σκουπίδια) αξιόλογες προσωπικότητες, με γέφυρα δημοσιογράφους που κάνουν επιλογές ουσίας και αξίας.