Διακοπές!

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016

Σεμινάριο: Μαθαίνοντας μέσα από το παραμύθι



Νέος Κύκλος Σεμιναρίων στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
-Περιλαμβάνονται τρεις συναντήσεις, διάρκειας 2 ½ ωρών
-Θα πραγματοποιηθεί Παρασκευή (7-9.30 μμ) στις 12,  19 και  26 Φεβρουαρίου
-Απευθύνεται σε υποψήφιους παραμυθάδες, γονείς, φοιτητές και παιδαγωγούς, αλλά και σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.
-Τα παραμύθια των εκπαιδευόμενων που το επιθυμούν θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Παραμυθοκουζίνας  http://paramithokouzina.blogspot.gr/ 
Σχεδιασμός/ διδασκαλία  Κώστας Στοφόρος, δημοσιογράφος- συγγραφέας
Πληροφορίες –εγγραφές: Τριπόδων 23, Πλάκα, 10558, Αθήνα
Τηλ.:2103250341,  6937219160   info@ekedisy.gr
 
Περιεχόμενο
1η Συνάντηση (12 Φεβρουαρίου):  Η Μαγική Τράπουλα των Παραμυθιών
Παρουσιάζεται μια σειρά βιωματικών ασκήσεων που μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη ή στην ομάδα, ανάλογα με το αν απευθύνονται σε παιδιά ή ενηλίκους.
Η παιδαγωγική αξία των παραμυθιών που δημιουργούν τα παιδιά
Παρουσίαση της Μαγικής Τράπουλας των Παραμυθιών. Πως δημιουργήθηκε και πως μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία παραμυθιών στην ομάδα ή στην τάξη.
Δημιουργούνται παραμύθια από την ομάδα με χρήση της μαγικής Τράπουλας 
 
2η Συνάντηση (19 Φεβρουαρίου): Μαθαίνοντας την ιστορία μέσα από το παραμύθι και τη μυθοπλασία
Παρουσίαση της εμπειρίας των προγραμμάτων του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης «Κυριακάτικοι περίπατοι στην Πλάκα» και «Περπατώ με την τάξη μου στην Πλάκα»
Η διαδικασία σε απλή μορφή περιλαμβάνει έναν περίπατο –μια διαδρομή- σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος και ξενάγηση που δεν ακολουθεί κάποιον τυπικό και «σοβαροφανή» τρόπο, αλλά είναι παιγνιώδης και υπηρετεί τη θέση ότι η γνώση μπορεί να είναι διασκεδαστική.
Η ομάδα του Σεμιναρίου περπατά στην Πλάκα ακολουθώντας κάποιες διαδρομές και ανακαλύπτει μέσα από την προσωπική εμπειρία τον τρόπο που προσεγγίζεται η ιστορία της πόλης. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να συμμετέχουν και στους Κυριακάτικους περιπάτους που θα πραγματοποιηθούν τη συγκεκριμένη περίοδο (Από το Μνημείο του Λυσικράτη στα Αναφιώτικα, Μοναστηράκι κ.α.)
Πώς το παραμύθι μπορεί να βοηθήσει στη βιωματική γνώση της γενικής και της τοπικής ιστορίας.
Ο κάθε εκπαιδευόμενος προτείνει το δικό του πρότζεκτ και παραμύθι παρουσιάζοντάς μας την ιστορία της πόλης ή του τόπου που κατοικεί (ή που κατάγεται)
 
3η Συνάντηση : Μαθαίνοντας μέσα από το παραμύθι τις σωστές διατροφικές συνήθειες
Παρουσίαση του προγράμματος που έχει αποτυπωθεί και στο βιβλίο «Το Πράσινο Παραμύθι»
Πρόκειται για πρόγραμμα που αξιοποιώντας το παραμύθι εμπλέκει παιδιά και γονείς στη διαδικασία βοηθώντας έτσι αποτελεσματικά την οικογένεια να αποκτήσει σωστές διατροφικές συνήθειες.
Παρουσίαση του προγράμματος «Αρχαίες Μαγ(ειρ)ικές ιστορίες που αφορά στη διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων:
Ποια γεύματα περιελάμβανε μια μέρα ενός Αθηναίου; Ποιες ήταν οι δημοφιλέστερες τροφές; Ποιο ρόλο έπαιζε το κρασί; Πότε γράφτηκαν τα πρώτα βιβλία μαγειρικής; Ποιες είναι οι βασικές πηγές απ’ όπου αντλούμαι τις πληροφορίες μας;
Μέσα από διάφορες ιστορίες που έχουν σωθεί κι από ένα παραμύθι που καλούνται να συνεχίσουν οι εκπαιδευόμενοι με τη βοήθεια της Μαγικής Τράπουλας, μαθαίνουμε με βιωματικό τρόπο για τη διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων και τη συνδέουμε με «καλές καθημερινές συνήθειες» στη διατροφή μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: