Στις σημερινές εφημερίδες παρουσιάζεται η έρευνα της ΟΛΜΕ για το νέο σχολικό πρόγραμμα. Όσα ενστικτωδώς καταλαβαίνω από το δικό μου παιδί, δυστυχώς επιβεβαιώνονται...
Θα ξυπνήσουν επιτέλους οι γονείς από τον βαθύ τους ύπνο, μήπως ταρακουνήσουν τους ιθύνοντες που επίσης κοιμούνται μακαρίως και ασχολούνται μόνον με βαθμούς και εξετάσεις;
" Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Κέντρων Μελετών της ΟΛΜΕ τον Απρίλιο σε δείγμα 1.475 καθηγητών (γυμνασίων, γενικών και επαγγελματικών λυκείων καθώς και ειδικών τύπων σχολείων) για τις πρόσφατες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών (67,4%) αξιολογεί αρνητικά το ισχύον σχολικό πρόγραμμα σε ό,τι αφορά τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών.
Μάλιστα οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν σε ποσοστό άνω του 80% ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών είναι επιβαρημένο και σημειώνουν πως οι αλλαγές των τελευταίων ετών, με την καθιέρωση 7ωρου και 8ωρου, έχουν δυσκολέψει ακόμή περισσότερο τις προσπάθειες των μαθητών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η απάντηση που έδωσαν για τη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τη σύνταξη των σχολικών βιβλίων.
Συγκεκριμένα, θεωρούν σε ποσοστό 92% ότι τον πρώτο λόγο θα πρέπει να έχουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και δευτερεύοντα το υπουργείο Παιδείας και οι αρμόδιοι φορείς (76,1%). Επίσης, αποδέχονται σε σημαντικό βαθμό τη συμμετοχή και των άλλων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς για τους μεν μαθητές απάντησε θετικά το 35,1%, ενώ για τους γονείς το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε το 28,4%.
Σχετικά με τα σχολικά βιβλία, φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πιστεύουν ότι η πρακτική του ενός βιβλίου αρκεί για την προετοιμασία των μαθητών και υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να υπάρχει ταυτόχρονα πολλαπλή πρόσβαση στη γνώση μέσω καλά οργανωμένων σχολικών βιβλιοθηκών.
Ακόμη, θεωρούν ότι θα πρέπει να εισαχθούν στα προγράμματα σπουδών μαθήματα που σχετίζονται με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί υποστήριξαν ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από την πολιτεία δεν επαρκεί (88,9%), ενώ τοποθετήθηκαν αρνητικά και για την επάρκεια των υλικοτεχνικών υποδομών στα σχολεία.
ΣυνέντευξηΟ πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν μέλη της ομοσπονδίας, υπογράμμισε ότι «ο τρόπος που προωθήθηκε η διαθεματικότητα δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών, ενώ σε αρκετά νέα σχολικά βιβλία του γυμνασίου, όπως σε αυτό των Μαθηματικών, έγινε αβασάνιστα και ατεκμηρίωτα εισαγωγή εννοιών που περιλαμβάνονται στο λύκειο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν οι μαθητές».
Ο κ. Καλομοίρης μάλιστα τόνισε ότι τα περισσότερα βιβλία παίρνουν βαθμό κάτω από τη βάση και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στους μαθητές με την αφομοίωση της ύλης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών της ΟΛΜΕ, Παύλος Χαραμής, σημείωσε πως «υπάρχει ένα κλίμα γενικευμένης δυσαρέσκειας απέναντι στα νέα βιβλία, η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί και αντιστοιχεί σε υψηλότερα επίπεδα τάξεων».
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ (άρθρο στο "Έθνος" -6/5/2008)
Όλη η έρευνα στην ιστοσελίδα της ΟΛΜΕ: http://olme-attik.att.sch.gr/index.php
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου