Διακοπές!

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Η τελευταία μου εικόνα από τον Θόδωρο Αγγελόπουλο


Σήμερα το πρωί με ήδη σκοτεινή διάθεση άνοιξα το ραδιόφωνο και η πρώτη είδηση που άκουσα είναι ότι σκοτώθηκε σε τροχαίο ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Στη Δραπετσώνα. Εκεί που βρισκόταν για τα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας...
Δεν μπορώ να σας περιγράψω τα συναισθήματά μου...
Θυμάμαι ξανά και ξανά την πρώτη και τελευταία φορά που τον είδα. Ήταν στο μετρό.

Έγραψα γι' αυτή τη συνάντηση στη στήλη μου στο Δρόμο, μόλις πριν από ένα μήνα:

"… Οι Ηλεκτρικές Αναγνώσεις γίνονται κινηματογραφικές… Διαβάζω τα «Καλοκαιρινά ψέματα» του Bernhard Schlink (Κριτική). Από την εποχή του «Διαβάζοντας στη Χάνα» δεν έχω χάσει κανένα του βιβλίο, όμως η καινούργια αυτή συλλογή διηγημάτων φέρνει κάτι διαφορετικό. Μια μοναδική ατμόσφαιρα, λεπτές ψυχολογικές παρατηρήσεις, ανελέητη ματιά σε κάθε είδος σχέσεων. Ο άντρας και η γυναίκα. Η μητέρα και η οικογένεια. Ο γιος κι πατέρας. Σκηνές από παράξενα καλοκαίρια. Μερικές από τις ιστορίες αγγίζουν τα όρια του θρίλερ. Πολλές φορές κινδύνεψα να κατέβω σε λάθος σταθμό του Μετρό… Κι ενώ λοιπόν μετεπιβιβάζομαι στο Σύνταγμα κρατώντας το βιβλίο στο χέρι με το δάχτυλο να σημαδεύει τη σελίδα, βλέπω μπροστά μου τον Θόδωρο Αγγελόπουλο. Δεν τον γνωρίζω και δεν τον έχω συναντήσει ποτέ μου, ωστόσο του μιλάω. Κάτι αμήχανο για το πόσο μου αρέσει η δουλειά του. Εκείνη τη στιγμή σκέφτομαι ότι αν κάποιος θα μπορούσε να μεταφέρει στον κινηματογράφο τα «Καλοκαιρινά ψέματα» αυτός δεν θα ήταν άλλος από τον σκηνοθέτη του Θίασου. Του προτείνω το βιβλίο. «Νομίζω θα σας αρέσει». Του θυμίζω πως πρόκειται για τον συγγραφέα της «Χάνα» που μεταφέρθηκε πετυχημένα και στον κινηματογράφο. Με ρωτά για τον εκδοτικό οίκο. Πριν αλλάξουμε τρένα τον ρωτώ για την καινούργια του ταινία. «Αρχίζουμε γυρίσματα τον Φεβρουάριο. Θα αφορά στην κρίση….»
…Ο σκηνοθέτης χάνεται στον κόσμο σαν ήρωας μιας από τις ταινίες του. Πηγαίνω στον Ηλεκτρικό, συνεχίζοντας τον Schlink και νιώθω σαν να έκανα μόλις ένα πέρασμα από κάποιο φιλμ…"

Η ταινία για την κρίση δεν θα γυριστεί ποτέ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: