Διακοπές!

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Πώς να βοηθήσετε το παιδί να μελετάει πιο αποδοτικά


Το Σάββατο, όπως σας είχα πει, βρεθήκαμε στο βιβλιοπωλείο Φλωράς στο Μαρούσι για το δεύτερο σεμινάριο για γονείς που οργανώνεται από το βιβλιοπωλείο με αφορμή το Ημερολόγιο ενός πατέρα. Ξεκινώντας λοιπόν από το Όποιος αγαπάει (εκ) παιδεύει, συζητήσαμε μαζί με την εκπαιδευτικό Κατερίνα Παγουρτζή και τη σχολική ψυχολόγο Θεοδοσία Καραγιάννη, θέματα που αφορούν στο παιδί και στο σχολείο.



Η τρίτη μας συνάντηση με θέμα "Ποιός μεγαλώνει το παιδί" θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 Απριλίου στη μία το μεσημέρι και πάλι στο βιβλιοπωλείο Φλωράς στο Μαρούσι. Μαζί μας θα είναι η σχολική ψυχολόγος Μαρία Σιμπερά.
Έγινε πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που αποδεικνύει πόσοι ανάγκη έχουμε όλοι εμείς οι γονείς να μάθουμε και να επικοινωνήσουμε. Σήμερα μοιράζομαι μαζί σας το σκελετό της εισήγησης της Κατερίνας Παγουρτζή (όπως υποσχέθηκα στους απρόντες γονείς). Θα συνεχίσουμε και με τις υπόλοιπες εισηγήσεις...



Αποδοτική μελέτη

Κατάλληλο περιβάλλον:

-Οργανωμένο γραφείο.
-Σωστός φωτισμός.
-Επαρκής γραφική ύλη.
-Ρολόι, λεξικά, γραμματική.
-Εποπτικό υλικό (χάρτες, υδρόγειος σφαίρα, ταμπλώ)
-Ησυχία και ηρεμία .

Οργάνωση μελέτης:
-Γράφω το πρόγραμμα της επόμενης μέρας με όλες τις υποχρεώσεις (ξένες γλώσσες, κολυμβητήριο κλπ) σε ένα τετράδιο σπιτιού.
-Παρατηρώ τον διαθέσιμο χρόνο ανάμεσα στις εξωσχολικές δραστηριότητες.
-Σημειώνω τα απαιτούμενα κάθε μαθήματος.
-Οργανώνω το χρόνο μου, ώστε να ολοκληρώνεται το κάθε μάθημα.
-Σημειώνω τι δεν έχω καταλάβει καλά στο χώρο αποριών του τετραδίου σπιτιού.
-Ένα - ένα μάθημα που τελειώνει το τοποθετώ στην τσάντα

Χρονικά όρια

-Ο χρόνος μελέτης είναι καθορισμένος με αρχή και τέλος.
-Υποχρεωτικά ο μαθητής πρέπει να μείνει στο γραφείο του για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα χωρίς άσκοπες μετακινήσεις.
-Η συγκέντρωση της προσοχής είναι το ζητούμενο.
-Ακολουθεί η αποτελεσματικότητα

Ιδέες για δημιουργικό διάβασμα:
-Ένα πολύχρωμο κουτί με νέες λέξεις.
-Ένας χάρτης με σημαιάκια από τόπους που έχουμε επισκεφτεί.
-Ένα λεύκωμα με φωτογραφίες, σχόλια, αστείες ιστορίες, παροιμίες, σκέψεις, εντυπώσεις από εκδρομές, γιορτές, φιλικές συγκεντρώσεις.
-Έργα ζωγραφικής, χειροτεχνίες.

Ποιοτική παρουσία γονέων:
-Δημιουργία σταθερότητας και ρουτίνας.
-Έμφαση στο μορφωτικό χαρακτήρα της μελέτης όχι στο καταναγκαστικό έργο.
-Ενθάρρυνση,στήριξη και υπομονή με όρια
-Μένουμε ήρεμοι , σοβαροί και διαθέσιμοι.
-Αποφεύγουμε τους θορύβους.
-Αν ξεκουραζόμαστε ,διαβάζουμε κάτι κι εμείς.

Είμαστε αυστηροί:
Στο απαραίτητο ωράριο ύπνου.
Στη σωστή διατροφή.
Στη διάκριση πότε παίζουμε και πότε διαβάζουμε.
Στην καθαρή γραφή και την διατήρηση τάξης στα τετράδια και βιβλία.
Στις ώρες απασχόλησης στον Η/Υ.

Είμαστε διαθέσιμοι:
Στην ανάγνωση καλών λογοτεχνικών βιβλίων και σε επισκέψεις μουσείων.
Στην συμμετοχή μας σε επιτραπέζια παιχνίδια εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
Στην εκμάθηση επεξεργασίας κειμένου, εκτύπωσης, εύρεσης πληροφοριών από ασφαλείς πηγές.
Στην απασχόληση με νέα αθλήματα και νέα ενδιαφέροντα.



ΥΓ. Για όσα έγιναν στο Καφενείο Αχαρνέων την ώρα που ο Θρύλος αποδείκνυε στο γήπεδο ποιά είναι η κορυφαία ελληνική ομάδα, θα σας γράψω σε επόμενη ανάρτηση!

Να τι δεν είδα χθες: