Διακοπές!

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2009

Στο χασάπικο του Παντερμαλή...



"Κρεοπωλείον η Ακρόπολις". Λειτουργεί υπό νέαν διεύθυνση. Τα έργα κόπτονται παρουσία του πελάτη. Ανοίξαμε και σας περιμένουμε:

Ευχαριστήριο τηλεγράφημα θα πρέπει να στείλει το Βρετανικό Μουσείο στον κύριο Παντεμαρλή (Πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, για να μην ξεχνιόμαστε!) Με την απίστευτη λογοκρισία εις βάρος όχι μόνον ενός καταξιωμένου διεθνώς δημιουργού, αλλά και εις βάρος της Ιστορίας, έδειξε σε όλο τον κόσμο, πως δεν θα πρέπει να μας επιστραφούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα.
Η ανακοίνωση του είναι επιεικώς απαράδεκτη...
Μετά την απάντηση Γαβρά, θα έπρεπε να υποβάλλει την παραίτηση του αν είχε στοιχειώδη ευθιξία...
Αυτές τις μέρες είπε μαζεμένες τόσες ανακρίβειες (για να το πω ...λεπτά) που δεν συνάδουν με τη θέση του.
Ο σύζυγος της κυρίας Παναγιωταρέα (για να μην ξεχνιόμαστε επίσης) μοιράζεται μαζί της το ...ήθος και την ...ευθιξία.
Το ζεύγος έχει καταφέρει κάτω από όλες τις κυβερνήσεις να συσσωρεύει τίτλους και...μισθούς.

Επιπλέον -για να περάσουμε στην ουσία της υπόθεσης- να σημειώσουμε ότι με τον πλέον δραματικό τρόπο καθίσταται επιτακτική η ανάγκη χωρισμού εκκλησίας και κράτους...
Τέρμα πια οι μισαλλόδοξες παρεμβάσεις! Ποιοί άραγε γκρέμισαν τους αρχαίους ναούς, ποιοί κατέστρεψαν τα έργα τέχνης; Ας απντήσει επί της ουσίας ο αρχαιολόγος (!!!) κύριος Παντερμαλής...

Το ρεπορτάζ των Νέων:
Θα προβληθεί ολόκληρο το φιλμ του Κώστα Γαβρά και χωρίς να κοπούν σκηνές, ανακοίνωσε τελικά το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Αυτή τη φορά όμως, παραποιείται η δήλωση του ίδιου του διεθνώς αναγνωρισμένου Έλληνα σκηνοθέτη, δια στόματος του προέδρου του ΔΣ του νέου Μουσείου Ακρόπολης κ. Παντερμαλή.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ., Δημήτρης Παντερμαλής, ανέφερε σε γραπτή ανακοίνωσή του ότι «μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής». Επιπλέον, ο κ. Παντερμαλής κάνει λόγο για «αυτονόητη διευκρίνιση του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο», οπότε το επίμαχο βίντεο (διάρκειας 13 λεπτών, εκ των οποίων 1 λεπτό και 40 δευτερόλεπτα υπογράφονται από τον Κώστα Γαβρά) θα προβάλλεται ολόκληρο.

Ο Κώστας Γαβράς δήλωσε ωστόσο στην εφημερίδα «Τα Νέα» ότι: « Δεν μίλησα ποτέ για “ανθρώπους της εποχής”. Κάναμε πράγματι εκτενή διάλογο, όμως ο κ. Παντερμαλής δεν μου διάβασε κατόπιν την ανακοίνωσή του πριν τη δώσει στη δημοσιότητα. Δεν ήταν “άνθρωποι της εποχής”, ήταν παλαιοχριστιανοί. Έχει μεγάλη διαφορά. Δεν ήταν αναγκαστικά ρασοφόροι, οι χριστιανοί της εποχής ντύνονταν συχνά με μαύρα. Αλλά δεν ήταν και οποιοιδήποτε πολίτες, ήταν εκπρόσωποι, πολλές φορές και επίσημοι, μιας θρησκείας. Οι χριστιανοί κατέστρεψαν τα είδωλα, είναι γνωστό, και ένας ιστορικός όπως ο κ. Παντερμαλής προφανώς το ξέρει. Προσπαθεί όμως να αφαιρέσει το στοιχείο ενοχής της Εκκλησίας, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι η Εκκλησία δεν είχε τίποτα να κάνει με αυτό. Και αυτό, ενδεχομένως λόγω πιέσεων που- διαβάζω στον Τύπο, δεν ξέρω- δέχεται από αυτή την πλευρά η οποία, τόσους αιώνες μετά, δεν θέλει να αποδεχθεί την αλήθεια. Πρόκειται για μια πολύ λυπηρή υπόθεση. Είναι καιρός να υπάρξει ο διαχωρισμός. Οι άνθρωποι της Εκκλησίας να ασχολούνται με τα θέματα της μεταφυσικής και οι άνθρωποι της πολιτικής με την ιστορία και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δυστυχώς στην Ελλάδα οι χριστιανοί δεν θέλουν να παραμείνουν στον χώρο των δικών τους αρμοδιοτήτων- και δεν παρέμειναν ποτέ».
Για την ακρίβεια, το έργο του Κ. Γαβρά είναι 7 λεπτών, κι όχι 1 λεπτού και 40 δευτερολέπτων. Το αρχικό φιλμ προβλήθηκε επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου στο Μουσείο Μετροπόλιταν της Ν.Υόρκης με στόχο να αναδείξει την ιστορία της κλοπής των Γλυπτών από τον λόρδο Έλγιν. Το γιατί το 7λεπτο έργο, το οποίο ο σκηνοθέτης σκοπεύει να αναρτήσει ολόκληρο στο διαδίκτυο άμεσα, κατέληξε να γίνει 100 δευτερολέπτων – που ακόμα κι αυτά λογοκρίθηκαν – εξηγεί ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς: «Πρόκειται για νοοτροπία του “παίρνω αυτό που θέλω”. Πρόκειται για άσκηση εξουσίας χωρίς αιδώ».

Προφανώς ο κύριος Παντερμαλής εκτός από πολιτικός, αρχαιολόγος, διευθυντής, σύζυγος της Παναγιωταρέα, άνθρωπος του κλήρου είναι και μέγας γνώστης της κινηματογραφικής τέχνης...
Θου κύριε, φυλακήν το στόματί μου!

Να ποιόν λογόκρινε ο κύριος... Παναγιωταρέας:

Ταινίες
1958: Les Rates (ταινία μικρού μήκους)
1965: Compartiment tueurs - Διαμέρισμα δολοφόνων
1967: Un homme de trop - Μακί, τα λιοντάρια της κολάσεως
1969: Z
1970: L'Aveu - Η Ομολογία
1973: État de siège - Κατάσταση Πολιορκίας
1975: Section spéciale - Ειδικό δικαστήριο
1979: Clair de femme - Η λάμψη μιας γυναίκας
1982: Missing - Ο Αγνοούμενος
1983: Hanna K
1986: Conseil de famille
1988: La main droite du diable (Betrayed) - Το στίγμα της προδοσίας
1989: Music box - Το Μουσικό Κουτί
1991: Pour Kim Song-Man
1991: Contre l'oubli
1992: La Petite Apocalypse
1995: Lumière et Compagnie
1995: À propos de Nice, la suite
1997: Mad City
2002: Amen - Αμήν
2005: Le Couperet - Το τσεκούρι
2009: Eden à l'ouest - Παράδεισος στη Δύση

Βραβεία
1969: Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών (Ζ)
1975: Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών (Ειδικό δικαστήριο)
1982: Χρυσός Φοίνικας Φεστιβάλ Καννών (Ο αγνοούμενος)
1983: Βραβείο BAFTA Καλύτερης Ταινίας (Ο αγνοούμενος)
1983: Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου (Ο αγνοούμενος)
1990: Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου (Μουσικό κουτί)
2003: Βραβείο César Καλύτερου Σεναρίου (Αμήν)

Δεν υπάρχουν σχόλια: