Ένας πατέρας τριών παιδιών περιγράφει τις οικογενειακές εμπειρίες και όχι μόνον.
Διακοπές!
Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009
Τι συμβαίνει στο λιμάνι;
Σοσιαλιστικά δακρυγόνα για τους εργαζόμενους (ο Μου-δίνουν συγχαρητήρια-για τα Εξάρχεια Χρυσοχοΐδης έκανε πάλι το θαύμα του. Φαντάζομαι ότι θα τον συγχαρεί ο... Κινέζος πρέσβης)
Ένταση επικράτησε το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Εργασίας μεταξύ απεργών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και αστυνομίας, που έκανε χρήση δακρυγόνων.
Οι εργαζόμενοι έχουν κλείσει την Πειραιώς από το ύψος της Ιεράς Οδού έως την Ομόνοια και βρίσκονται συγκεντρωμένοι έξω από το υπουργείο Εργασίας.
Περίπου στις 11:30 δημιουργήθηκε ένταση μεταξύ των απεργών και της αστυνομίας που έκανε χρήση δακρυγόνων, ενώ οι απεργοί έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων.
Νωρίτερα, οι εργαζόμενοι στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη είχαν συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας Ανδρέα Λοβέρδο, ο οποίος τους υποδέχθηκε στην είσοδο του κτιρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, κατά τη συζήτηση, ο υπουργός Εργασίας δεν έκανε αποδεκτά τα αιτήματα των εργαζομένων, οι οποίοι αντέδρασαν.
Οι απεργοί επιχείρησαν να αποκλείσουν το πάρκινγκ του υπουργείου, από όπου έφευγε ο Ανδρέας Λοβέρδος προκειμένου να μεταβεί στα γραφεία της ΓΣΕΕ, όπου έχει προγραμματισμένη συνάντηση με το προεδρείο της Συνομοσπονδίας.
Η αστυνομία απώθησε τους απεργούς, με αποτέλεσμα να σημειωθούν επεισόδια.
Το πρωί, οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πύλη της Ζώνης στο Πέραμα και με μηχανοκίνητη πορεία έφθασαν στο υπουργείο Εργασίας.
Οι εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης ζητούν έκτακτο επίδομα 1.500 ευρώ για όλους τους εργαζόμενους και τους άνεργους της Ζώνης με προϋπόθεση από μηδέν έως 100 ένσημα το πρώτο 6μηνο του 2009 και επίδομα ανεργίας στο 80% του μεροκάματού τους σε όλους τους ανέργους χωρίς προϋποθέσεις το οποίο να τους καταβάλλεται μέχρι να βρουν δουλειά στην ειδικότητά τους.
Επίσης, διεκδικούν ο χρόνος ανεργίας να είναι ασφαλίσιμος και συντάξιμος, άμεση συνταξιοδότηση των εργαζόμενων πάνω από 55 ετών μέσω ΛΑΕΚ, πάγωμα των δόσεων όλων των δανείων, καθώς επίσης την άμεση αναβάθμιση της υποδομής της Ζώνης και να κατασκευάζονται τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και της ακτοπλοΐας στη Ζώνη.
Το KKE κατήγγειλε τη στάση των σωμάτων ασφαλείας, όπως και το γεγονός ότι παρεμποδίστηκε ο βουλευτής Γιώργος Μαρίνος να εισέλθει στο υπουργείο.
Η κινητοποίηση στην Πειραιώς, καθώς και η βροχή νωρίτερα, έχουν προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας.
(in.gr)
O πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών, κ.Γιώργος Νουχουτίδης, μιλάει στο TVXS
«Η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει νομικά κωλύματα αναφορικά με τη σύμβαση. Εμείς, ωστόσο, θεωρούμε ότι το εν λόγω ζήτημα είναι κατεξοχήν πολιτικό», αναφέρει. «Προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε στον ελληνικό λαό ότι – αντίθετα από αυτό που προσπαθούν να προβάλουν τα ΜΜΕ – δεν πρόκειται για μια ‘διακρατική συμφωνία’. Πρόκειται για μια σύμβαση που υπογράφηκε ανάμεσα στους ‘μάνατζερ’ ιδιωτικών εταιριών, με την Cosco να είναι μια κανονική off shore εταιρία, που έχει το οικονομικό της χαρτοφυλάκιο στις Βερμούδες! Και τώρα έρχεται η κυβέρνηση και προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, παίζοντας το ρόλο του εγκλωβισμένου, για να καλύψει την έλλειψη πολιτικής βούλησης» συνεχίζει ο κ.Νουχουτίδης.
Η διάσταση μεταξύ προεκλογικής και μετεκλογικής στάσης του ΠΑΣΟΚ είναι ακόμα ένα ζήτημα που προβληματίζει τον κ.Νουχουτίδη. «Είναι προκλητικό το γεγονός ότι προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ υποσχόταν ότι θα ‘απελευθερώσουμε το λιμάνι’ και μάλιστα καταψήφισε την κύρωση της συμφωνίας πώλησης στη Βουλή με το σύνθημα ‘Επαναδιαπραγμάτευση-Αναθεώρηση-Ακύρωση’! Αντίθετα, μετεκλογικά το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να εμφανισθεί εγκλωβισμένο και προβάλλει λόγους όπως ‘η μείωση της κινητικότητας της αγοράς’ και η ‘πίεση εκ μέρους της κινεζικής πλευράς’. Εμείς, αντιθέτως, τους λέμε ξεκάθαρα: παγώστε προσωρινά την εφαρμογή της σύμβασης, ώστε να επιστρέψουμε στη δουλειά μας, να κινηθεί η αγορά και εν τω μεταξύ να συνεχίσουμε τις διαπραγματεύσεις», αναφέρει ο κ.Νουχουτίδης.
«Το βασικό ερώτημα που θέτουμε είναι: η εν λόγω σύμβαση προωθεί ή όχι την ανάπτυξη; Είναι επωφελής ή όχι για το δημόσιο συμφέρον; Εμείς ξεκάθαρα απαντούμε πως όχι, και οι αιτίες δεν είναι συντεχνιακές, αλλά αφορούν τις αρνητικές επιπτώσεις της ομηρίας ενός ελληνικού λιμανιού από ξένα συμφέροντα», εξηγεί ο κ.Νουχουτίδης. «Επιθυμούμε, αντίστοιχα, μια ξεκάθαρη στάση και από την κυβέρνηση. Ας βγει η κυβέρνηση και ας πει ξεκάθαρα ‘ομολογούμε ότι η σύμβαση είναι βλαπτική για τη χώρα αλλά δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα απολύτως για αυτό’. Αντιθέτως, η κυβέρνηση – που προεκλογικά καταψήφισε τη σύμβαση – σήμερα δεν παίρνει ξεκάθαρη στάση, αλλά μιλάει για αόριστα δεδομένα περί κινητικότητας της αγοράς και περί πίεσης από μια ‘μεγάλη χώρα’ όπως η Κίνα».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου