Ένας πατέρας τριών παιδιών περιγράφει τις οικογενειακές εμπειρίες και όχι μόνον.
Διακοπές!
Τρίτη 10 Μαΐου 2011
Αθλιότητες του υπουργείου (παρα)Παιδείας εις βάρος των παιδιών με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες...
Ως γονιός και πατέρας τριών παιδιών, θέλω να πω πως νιώθω πλήρη αποστροφή για τα όσα κάνει στην Παιδεία η ηγεσία του υπουργείου παιδείας... Η "σιδηρά" κυρία Διαμαντοπούλου, έδειξε για μια ακόμη φορά την απουσία κάθε κοινωνικής ευαισθησίας που την χαρακτηρίζει, όπως και όλο το θίασο που έχει γύρω της. Θύματα της αυτή τη φορά τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
Ίσως η κυρία Διαμαντοπούλου να ονειρεύεται νέους Καιάδες... Προς το παρόν αρκείται στο να ταλαιπωρεί γονείς και παιδιά με τις αποφάσεις της
Αντιγράφω την ανακοίνωση του συλλόγου γονέων 1ου ΕΠΑΛ ΑΙΓΙΟΥ
«Μετά την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας οι πανελλήνιες προφορικές εξετάσεις των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να γίνουν τελικά στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη),διαμαρτυρόμαστε έντονα και ζητάμε από το υπουργείο παιδείας να επανεξετάσει το θέμα προς το συμφέρον των παιδιών.
Δεν πρέπει να υποβαθμίζετε τα προβλήματα των παιδιών και να τα ξεχωρίζετε σε μαθητές γενικού λυκείου και μαθητές των ΕΠΑΛ. Επίσης το κόστος της μετακίνησης είναι δυσβάστακτο για τους γονείς των μαθητών του ΕΠΑΛ σε αντίθεση με τους μαθητές των ΓΕΛ που τα έξοδα παρομοίων μετακινήσεων καλύπτονται από την πολιτεία, με αποτέλεσμα κάποιοι να μην φτάσουν ποτέ στις πανελλήνιες.
Θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε δε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθ. 11596/Γ6/ΦΕΚ262-Β/17.02.2011 Υπ. Απόφασης «Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις για προφορική μόνο εξέταση επειδή, λόγω της υφιστάμενης φυσικής αδυναμίας τους (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, φάσμα αυτισμού, κινητική αδυναμία άνω άκρων ή προβλήματα στην όραση), αδυνατούν να εκφράσουν γραπτά τις γνώσεις τους, τους παρέχεται η ευκαιρία να τις διατυπώσουν προφορικά.
Κατά τα λοιπά η εξέταση τους δεν διαφέρει από την εξέταση των λοιπών που εξετάζονται γραπτά. Οι υποψήφιοι αυτοί εξετάζονται στα ίδια θέματα με το ίδιο πρόγραμμα και την ίδια διάρκεια εξέτασης με αυτούς που εξετάζονται γραπτά».
1o Ρωτάμε πως είναι δυνατόν να μην διαφέρει η εξέταση τους από τη εξέταση των λοιπών που εξετάζονται γραπτά όταν οι μεν δεν μετακινούνται και οι δε μετακινούνται κατά 176 χιλιόμετρα;
Συνεχίζοντας στην ίδια υπουργική απόφαση «Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει κατά την διάρκεια της εξέτασης να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να ξεχνούν αν είναι δυνατό τα προσωπικά τους προβλήματα που προέρχονται από την «ιδιαιτερότητα τους» και έτσι να είναι σε σωστή ψυχολογική κατάσταση για να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητες τους»
2o Πως θα είναι αυτοί οι μαθητές σε σωστή ψυχολογική κατάσταση ώστε να αποδώσουν όταν έχουν υποστεί τόση ταλαιπωρία κατά την μετακίνηση τους και θα έχουν υπομείνει την διαμονή ενός ψυχρού ξενοδοχείου, αντί τη θαλπωρή του σπιτιού τους όπως και επιβάλλεται;
Στο χώρο λειτουργίας της Επιτροπής εξέτασης παρευρίσκεται σχολίατρος ή άλλος ιατρός του δημοσίου ή ιδιώτης ιατρός, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη μετά από εισήγηση του οικείου Διευθυντή Διεύθυνσης Δ.Ε. για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης των εξεταζομένων. Ο οριζόμενος ιατρός οφείλει να είναι παρών μισή τουλάχιστον ώρα πριν από την έναρξη των εξετάσεων και να παραμείνει σε όλη τη διάρκεια των εξετάσεων.
3ο Ερώτηση: για ποιο λόγο υπάρχει γιατρός στο χώρο εξέτασης όταν μας λέτε ότι oι εξετάσεις αυτές δεν αφορούν υποψηφίους με σοβαρές παθήσεις για τους οποίους η πολιτεία έχει θεσμοθετήσει τη διαδικασία εισαγωγής χωρίς εξετάσεις και σε ποσοστό θέσεων 5%.
Βεβαίως και γνωρίζουμε την κατηγόρια του 5%, και την σεβόμαστε απόλυτα, αλλά είναι άδικο να υποτιμούμε και την κατηγορία των παιδιών του Αιγίου, των 57 παιδιών στην Αχαΐα, των 166 της Κρήτης και των 1152 των ΕΠΑΛ συνολικά σε όλη της Ελλάδα που εξετάζονται προφορικά.
Τέλος πάντα με την ίδια υπουργική απόφαση «Τα άτομα αυτά όταν αντιμετωπίζονται σωστά από ψυχοσυναισθηματική και διδακτική άποψη, σταδιακά ξεπερνούν τις δυσκολίες τους και εξελίσσονται ικανοποιητικά επιτυγχάνοντας πολλές φορές υψηλά μαθησιακά και ακαδημαϊκά επιτεύγματα.
4ο Ρωτάμε λοιπόν ο σκοπός είναι η αποτυχία τους; Η εξόντωση τους; «Τα άτομα υπακούουν στους δυνατούς, αλλά σέβονται μόνο τους δίκαιους.» Δώστε στους νέους την δυνατότητα να σας σέβονται, δώστε τους το απόλυτο δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης και πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Σαν δηλώνουμε και πάλι ότι αν αυτό δεν αλλάξει τότε εμείς μαζί με τους υποψήφιους μαθητές προφορικής εξέτασης στις 19 Μαΐου 2011 (πρώτη μέρα πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ) θα βρισκόμαστε έξω από τα γραφεία του περιφερειακού διευθυντή της εκπαίδευσης στην Ακτή Δυμαίων 25, περιμένοντας να δημιουργήσετε επιτροπή εξέτασης για να διενεργηθούν οι εξετάσεις, καταγγέλλοντας σας για αντιπαιδαγωγική και άνιση μεταχείριση των μαθητών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες των ΕΠΑΛ έναντι των άλλων μαθητών».
Το ΔΣ
Του συλλόγου γονέων
1ου ΕΠΑΛ ΑΙΓΙΟΥ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου