Διακοπές!

Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2008

Stop στις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και αναψυκτικών


Διαβάζοντας το εκπληκτικό βιβλίο της Sue Palmer "Τοξική" παιδική ηλικία (εκδόσεις Κριτική), συνειδητοποίησα με ποιόν τρόπο δηλητηριάζουν τα παιδιά μας κάποιες εταιρίες τροφίμων και αναψυκτικών.
Μεταφέρω επιγραμματικά κάποια μικρά αποσπάσματα:
"...Αυτού του είδους η διατροφή έχει καταστροφικές επιδράσεις στον εγκέφαλο, κάτι που δεν συζητείται επαρκώς...'Ισως στο μέλλον βρεθούμε αντιμέτωποι με εκφυλιστικές παθήσεις του εγκεφάλου..."
"...τα παιδιά έχουν εθιστεί στο γρήγορο φαγητό..."
"...οι τεχνικές του μάρκετινγκ έχουν πλέον εξελιχτεί σε τέτοιο βαθμό, που οι γονείς συχνά δεν συνειδητοποιούν πόσο καταλυτικά επηρεάζονται τα παιδιά τους..."
"...Η κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών δεν απειλεί μόνο τη σωματική τους υγεία, αλλά και τη χημέια του εγκεφάλου τους και επομένως την ικανότητά τους για μάθηση..."
"...(η ζάχαρη από αναψυκτικά μπισκότα, σοκολάτες κλπ)δίνει ένα άμεσο αίσθημα τόνωσης το οποίο μπορεί να κάνει πολλά παιδιά υπερκινητικά και παρορμητικά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ησυχάσουν στο σχολείο και να παρακολουθήσουν το μάθημα..."
"...Σε μια αξιολόγηση 283 δημοφιλών σνακ για παιδιά που πραγματοποιήθηκε το 2004, διαπιστώθηκε ότι περιέχουν κατά μέσο όρο περισσότερα από πέντε πρόσθετα. Το 70% περιέχει βελτιωτικά γεύσης και το ένα τρίτο χρωστικές ουσίες..."
"...οι έρευνες για τις επιδράσεις των διατροφικών παραγόντων στη λειτουργία του εγκεφάλου είναι ελάχιστες (σε έναν κόσμο που χρηματοδοτείται κυρίως από τις μεγάλες εταιρίες είανι δύσκολο για τους επιστήμονες να διασφαλίσουν τα απαραίτητα κεφάλαια)..."
"...αυτά τα είδη τροφών -λίπη και ζάχαρη- ευθύνονται για τις διαταραχές στη συμπεριφορά, την παχυσαρκία, ενώ η επίδραση τους στον εγκέφαλο φαίνεται να είναι εθιστική..."

Επειδή εμείς οι γονείς είναι αδύνατον να αντιμετωπίσουμε τα αποτελέσματα που πετυχαίνουν εις βάρος των παιδιών μας οι μεγάλες επιχειρήσεις ξοδεύοντας δισεκατομμύρια για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους και να εθίσουν σε αυτά τα παιδιά μας (από την ηλικία των 2 ετών!), ο μόνος τρόπος που καταλήγω ότι μπορεί να αντιδράσουμε, είναι να ζητήσουμε την απαγόρευση της διαφήμισης.
Μου είναι αδύνατον να καταλάβω γιατί απαγορεύονται οι διαφημίσεις τσιγάρων και επιτρέπονται οι διαφημίσεις προϊόντων που καταστρέφουν την υγεία των παιδιών.
Πήρα την πρωτοβουλία μέσα από το facebook, αλλά και διαδίδοντας το μήνυμα στη blogοσφαιρα, ώστε να συγκεντρώσουμε υπογραφές γι' αυτό το ζήτημα και να πιέσουμε τους αρμόδιους που ασχολούνται με την προστασία των καταναλωτών.
Αν συμφωνείτε, διαδώστε κι εσείς το μήνυμα αυτό, όπως μπορείτε...

5 σχόλια:

Μαρία Κ. είπε...

Thanks για το σχόλιο. Αν θες στείλε μου e-mail.
(Στο προφίλ του blogger υπάρχει ο σύνδεσμος "Επαφή" που σε οδηγεί στο email μου)

pelineos είπε...

ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια περί του βιβλιου μου
γιαννης μακριδακης

kostasst είπε...

Τα λόγια είναι λίγα για ένα εξαιρετικό βιβλίο. Θα ήθελα αν γίνεται να με ενημερώσετε και για τα άλλα βιβλία και το περιοδικό που εκδίδετε (stoforos@yahoo.com)

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Συχνά όταν η αυτονόητη λογική κατακαθίσει στο μυαλό μας αναρωτιόμαστε: Μα είναι δυνατόν να κυκλοφορούν τροφές, που αντί να κάνουν καλό στα παιδιά, βλάπτουν την υγεία τους; Λίγο μετά αντιμετωπίζουμε μια άλλη λογική: Αυτήν της αγοράς. Του κέρδους: Που λέει πλήρωσε για να πάθεις!!!!!!
Πολύ σωστή η πρωτοβουλία σου Κώστα μου για την απαγόρευση των διαφημίσεων στην περίπτωση που αναφέρεις. Κι αν συνδυαστεί με ευαισθητοποιημένη ενημέρωση, ακόμα καλύτερα.

kostasst είπε...

Δεν έχω σκοπό να μείνω μόνο στην εκστρατεία αυτή. Έχω στο μυαλό μου πολύπλευρες πρωτοβουλίες... Αν περιμένουμε τα πάντα από τους άλλους δεν θα γίνει ποτέ τίποτα. Πρέπει όλοι να λειτουργούμε ως πολίτες και όχι ως "ιδιώτες" (με την έννοια που το όριζαν οι αρχαίοι Έλληνες). Ευχαριστώ πάντως για τη στήριξη...