Διακοπές!

Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

Στων Τεμπών την Ολόμαυρη Ράχη

Το έλαβα σήμερα από φίλο και το αναδημοσιεύω ως έχει. Δεν έχω να προσθέσω ούτε τελεία!

Στων Τεμπών την ολόμαυρη ράχη
Είμαι απολύτως βέβαιος ότι η πολιτισμένη, η ευγενής άμιλλα στη διακριτικότητα μετάδοσης της είδησης από τα τηλεοπτικά κανάλια, έγινε χάριν εθνικής σύμπνοιας εν μέσω οικονομικής κρίσης, σε αυτό συμφωνεί και ο τρισκατάρατος «Ιός» που γράφει:
«Λίγες οι επί τόπου συνδέσεις όταν στα αγροτικά μπλόκα ξεροστάλιαζαν για μέρες οι ρεπόρτερ και ο Πάνος Σόμπολος. Πάρθηκαν γρήγορες αποφάσεις για τις παρακαμπτηρίους χωρίς να μείνουν οι φορτηγατζήδες με τα «ευπαθή» οι οποίοι ερχόντουσαν άλλοτε στα χέρια με τους αγρότες. Με τα “περάστε” και τα “προσέχετε” εξυπηρετούν τώρα τους οδηγούς οι 400 ευγενικοί τροχονόμοι. Κανένα πάνελ εξεγερμένων δημοσιογράφων για την ολική κατάρρευση του εθνικού δικτύου ακριβώς στον αδύναμο κρίκο του. Ούτε στα διεθνή ΜΜΕ πρώτη είδηση η Ελλάδα με τα κλειστά Τέμπη. Ο κόσμος ταλαιπωρείται ατέλειωτες ώρες στην Εθνική στα σιωπηλά! Για κάμποσους μήνες, και βλέπουμε. Όμως για είκοσι μόνο μέρες τα αγροτικά μπλόκα δημιουργούσαν το απόλυτο μονοθεματικό δελτίο και παράλληλα “την κατάλυση της έννομης τάξης”….»

…και αφού, είναι γνωστό ακόμη και από πρωτοετείς φοιτητές, ότι η (συγκεκριμένη) περιοχή των Τεμπών «ανήκει στην πρώτη κατηγορία κινδύνου για κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η περιοχή έχει μελετηθεί πλήρως από το 1978, όταν και πάλι σημειώθηκε μεγάλη κατολίσθηση και όλοι γνώριζαν τι μέτρα προστασίας έπρεπε να ληφθούν.» («Π»)
…πως είναι δυνατόν «η κοινοπραξία, η οποία απαρτίζεται από την ελίτ των εργολάβων της χώρας αλλά και από μεγάλες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες, να υποτίμησε την επικινδυνότητα της περιοχής και να μην προχώρησε στη λήψη μέτρων για την ασφάλεια οδηγών και εργαζομένων.» («Π»)


Οι εργολάβοι που όλοι μαζί αποτελούν τους μετόχους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Ανώνυμος Εταιρεία Παραχώρησης» είναι:
- HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH, που συμμετέχει με ποσοστό 35%, εταιρεία γνωστή στο πανελλήνιο από την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., που συμμετέχει με ποσοστό 20%, εταιρεία συμφε ρόντων Μπόμπολα.
- J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., που συμμετέχει με ποσοστό 16,25%, συμφερόντων Ιωάννου – Παρασκευαΐδη.
- VINCI CONCESSIONS S.A., γαλλική εταιρεία που συμμετέχει με ποσοστό 13,75%.
- ΑΕΓΕΚ, που συμμετέχει με ποσοστό 10%, συμφερόντων Γιάννη Μαρούλη
- ΑΘΗΝΑ ATE, που συμμετέχει με ποσο στό 5% συμφερόντων J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.

οι απορίες πολλές, π.χ.

Ποιος θα πληρώσει «…τις μελέτες και τα έργα που πρέπει να γίνουν προκειμένου να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η εθνική οδός με ασφάλεια για τη ζωή των πολιτών; Ποιος θα πληρώσει την πολύμηνη ταλαιπωρία των πολιτών και τα διαφυγόντα κέρδη των επιχειρήσεων; Ποιος θα πληρώσει το «καπέλο» που θα μπει στις τιμές των προϊόντων λόγω της αύξησης του κόστους των μεταφορικών; Ποιος θα πληρώσει το οικονομικό κόστος στις χιλιάδες επιχειρήσεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας που πλήττονται τις ημέρες των γιορτών; Ποιος θα πληρώσει το κόστος από την απίστευτη υποβάθμιση εκατοντάδων πόλεων και χωριών που ξαφνικά έχουν μετατραπεί σε «σύγχρονους αυτοκινητόδρομους»;…» («Π»)

υπόψη ότι:
Και οι έξι αυτοί μέτοχοι έχουν αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου για 30 χρόνια και εισπράττουν το αντίτιμο των διοδίων, ενώ ο αυτοκινητόδρομος είναι ακόμα υπό κατασκευή.(!)
Μερικοί από τους παραπάνω έξι, ελέγχουν πανίσχυρα, μεγάλα ΜΜΕ.
Η σιωπή είναι κυριολεκτικά χρυσός, ιδιαιτέρως δε τώρα, με την οικονομική κρίση, δεν πρέπει να… διαταραχτεί ο κοινωνικός ιστός.
Σιωπή.
http://roides.wordpress.com/

Από τον ΣΥΡΙΖΑ ΛΕΥΚΙΜΜΗΣ ήρθε το ακόλουθο σχόλιο, που παρουσιάζει πιστεύω επίσης ενδιαφέρον:
"Επειδή για το ρόλο των ΜΜΕ και τη διασύνδεση τους με τους εργολάβους, οι αναφορές από το ΠΟΝΤΙΚΙ και τον ΙΟ είναι πολύ εύστοχες, θέλω να κάνω κάποιες επισημάνσεις όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι της ιστορίας :
1. Κανείς δεν αναφέρεται στις ευθύνες της ''ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.'', δηλαδή του κρατικού οργανισμού που έχει στην ευθύνη του, την υλοποίηση του έργου στα Τέμπη αλλά και γενικότερα των κρατικών υπηρεσιών που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και την κατασκευή του έργου.
2. Στο γεγονός ότι τα προβλήματα των βραχωδών σχηματισμών στα Τέμπη ήταν γνωστά από το 1978,

Και τα ερωτήματα :
Γιατί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., πριν ξεκινήσει το έργο δεν φρόντισε να λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα σφάλειας, όπως είχε την υποχρέωση από τη Νομοθεσία, αφού ήξερε τις συνθήκες του εδάφους από το 1978;
Γιατί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. δεν υποχρέωσε τον/τους εργολάβο/βους, όπως είχε την δυνατότητα από τη νομοθεσία, να εκτελέσει πρώτα από οτιδήποτε άλλο, τα αναγκαία έργα για την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και του έργου;
Με όλα αυτά δεν θέλω να πω, σε καμία περίπτωση, ότι οι ευθύνες ανήκουν μόνο στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και στις κρατικές υπηρεσίες. Οι ευθύνες ανήκουν και στα δύο μέρη (κράτος - εργολάβους) και πρωτίστως στο σάπιο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων που υφίσταται στην Ελλάδα..."

Δεν υπάρχουν σχόλια: