Διακοπές!

Παρασκευή, 5 Απριλίου 2013

Μαθαίνουμε να φτιάχνουμε τα δικά μας παραμύθια

Παραμυθοκουζίνα: Φτιάχνοντας ιστορίες και παραμύθια για παιδιά

Χθες το βράδυ ολοκληρώσαμε το πρώτο σεμινάριο, φτιάχνοντας όλοι μαζί ένα πολύ όμορφο παραμύθι με τον προσωρινό τίτλο "Το μπλε τριαντάφυλλο"  εμπνευσμένο από τις ανοιξιάτικες μυρωδιές... Την Πέμπτη ξεκινά ο δέυτερος κύκλο που θα ολοκληρωθεί πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα... Να σημειώσω (ήδη το εφαρμόσαμε) ότι αν μένετε μακριά από την Αθήνα, μπορείτε να συμμετέχετε μέσω skype στο Σεμινάριο

Στην Παραμυθοκουζίνα μπορείτε να διαβάσετε μερικά από τα παραμύθια που φτιάξαμε στο μαγικό μας εργαστήρι...

 Για εγγραφές πηγαίνετε εδώ

paramythokouzina

Ο χώρος «Τέχνης Βήματα» σε συνεργασία με την «Παραμυθοκουζίνα» και τον συγγραφέα Κώστα Στοφόρο οργανώνουν σεμινάριο δημιουργίας παραμυθιού. Το σεμινάριο απευθύνεται σε υποψήφιους παραμυθάδες, γονείς και παιδαγωγούς, αλλά και σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών

Θα γίνουν τρεις συναντήσεις διάρκειας 3 ωρών η καθεμία:
Πέμπτη  11 Απριλίου 6:30- 9:30
Πέμπτη  18 Απριλίου 6:30- 9:30
Πέμπτη  25 Απριλίου 6:30- 9:30
tales

Παρουσιάζουμε περιληπτικά τη δομή του σεμιναρίου:

Μάθημα 1ο


-σειρά βιωματικών ασκήσεων για την καλύτερη γνωριμία και συνεργασία της ομάδας.

-προσέγγιση του κόσμου των παραμυθιών (ανάλυση της δομής κ.α.)

-γνωριμία με τις «λειτουργίες» του παραμυθιού και τη Μαγική Τράπουλα
-στην κουζίνα του παραμυθά. Ποια είναι τα υλικά και πως «μαγειρεύονται»
-κάνουμε τα πρώτα βήματα στο χτίσιμο μιας ιστορίας


-κάθε μαθητής φτιάχνει μια δική του ιστορία αξιοποιώντας τη Μαγική Τράπουλα


Μάθημα 2ο

 -Χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες και τους δίνουμε από μια τράπουλα. Ορίζουμε έναν υπεύθυνο για κάθε ομάδα.
-Συζητάμε στην τάξη και η κάθε ομάδα παρουσιάζει μια περίληψη της ιστορίας της. Γίνονται παρατηρήσεις για τη βελτίωση

-Αναθέτουμε στην κάθε ομάδα να μας παρουσιάσει την ιστορία της έτοιμη, με ενσωματωμένες τις παρατηρήσεις.

-Στη συνέχεια η κάθε ομάδα κάνει τις αναγκαίες διορθώσεις και εικονογραφεί την ιστορία της

Μάθημα 3ο
-Η τάξη φτιάχνει το δικό της παραμύθι.

-Συζητάμε όλοι μαζί και αποφασίζουμε ποιος θα είναι ο κεντρικός ήρωας του παραμυθιού, η πλοκή κ.α..

-Στη συνέχεια αρχίζουμε να ξεδιπλώνουμε το παραμύθι ακολουθώντας πιστά τη σειρά των τραπουλόχαρτων της Μαγικής Τράπουλας μέχρι το τελευταίο φύλο.

-Όταν το παραμύθι τελειώνει το διαβάζουμε όλοι μαζί και κάνουμε διορθώσεις όπου χρειαστεί.

-Δίνουμε τίτλο στο παραμύθι και φτιάχνουμε εξώφυλλο.


Τι είναι η Μαγική Τράπουλα

Η μαγική τράπουλα βασίζεται στις λεγόμενες «λειτουργίες» των παραμυθιών. Οι λειτουργίες αυτές, σύμφωνα με έναν από τους σημαντικότερους μελετητές του παραμυθιού, τον ρώσο Βλαντιμίρ Προπ, ο οποίος προσδιόρισε ότι είναι 31 στον αριθμό, υπάρχουν, πάνω- κάτω, σε όλα τα παραμύθια. Ο Τζιάνι Ροντάρι τις περιόρισε σε 21 και πρότεινε τη δημιουργία μιας τράπουλας.

Αυτή η τράπουλα προσαρμόστηκε από τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Κώστα Στοφόρο και εικονογραφήθηκε από τη ζωγράφο Στεφανία Βελδεμίρη.

Ο Ροντάρι λέει πως οι «λειτουργίες» είναι για το παραμύθι ότι οι νότες για τη μουσική. Όπως με τις 12 νότες μπορείς να φτιάξεις αναρίθμητες μελωδίες, έτσι και με τις «λειτουργίες» μπορείς να φτιάξεις αναρίθμητα παραμύθια…

Γιατί όμως να χρησιµοποιήσουµε ειδικά αυτή την τράπουλα κι όχι άλλες «τράπουλες» της φαντασίας, ή ένα σύνολο εικόνων που διαλέξαμε στην τύχη, ή μια σειρά από λέξεις του λεξικού;

«Μου φαίνεται πως είναι φανερό», απαντά ο Ροντάρι. «Κάθε χαρτί της τράπουλας δεν αντιπροσωπεύει µόνο τον εαυτό του, αλλά μια πλήρη «τομή» του κόσµου των παραµυθιών, ένα φτεροκόπηµα φανταστικών απόηχων, για παιδιά που έχουν κάπως εξοικειωθεί µε τα παραµύθια, τη γλώσσα τους, τα θέµατά τους… Οι «λειτουργίες» των παραµυθιών, κατά κάποιο τρόπο, βοηθούν το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του. Και είναι στη διάθεσή µας, έτοιµες, εγκυρότατες, εύκολες στη χρήση: θα µου φαινόταν άσκοπη σπατάλη να τις απορρίψουµε…»

Η Μαγική Τράπουλα, είναι ένα ακόμη μονοπάτι για να ταξιδέψει η φαντασία των παιδιών, αλλά και των … «μεγάλων» ώστε να βρουν και πάλι το παιδί που έχουν μέσα τους

Δεν υπάρχουν σχόλια: