Διακοπές!

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009

Μιλάμε με τη συγγραφέα του "P.S. I Love You"


Ήμουνα στην Καστοριά, στο μπαρ του ξενοδοχείου. Η τηλεόραση έπαιζε τη «Λάρα Κροφτ» με την Αντζελίνα Τζολί.
Ο μπάρμαν μου λέει, είναι αυτή η …άσχημη. Πιάσαμε τη κουβέντα μαζί και με την κοπέλα που σερβίριζε, οπότε φτάσαμε στον …Μπραντ Πιτ.
«Εμένα πάντως μου αρέσει περισσότερο ο Τζέραρντ Μπάτλερ», δήλωσε ευθαρσώς. Τη ρώτησα αν τον είχε δει στην ταινία με τη Χίλαρι Σουάνκ, το «Υ.Γ. Σ’ αγαπώ».
Μου είπε πως όχι και της απάντησα πως σίγουρα θα της χρειαστεί ένα πακέτο …χαρτομάντιλα!

Το ξέρω πως δεν είναι και πολύ καλό, αλλά είμαι από αυτούς που τα μάτια τους κοκκινίζουν έντονα –για να το πω λεπτά- στον κινηματογράφο.
Και βέβαια μια ταινία, όπου ο αγαπημένος της έχει πεθάνει, αλλά έχει αφήσει στην ηρωίδα ένα σωρό σημειώματα για να τη βοηθήσει να συνεχίσει τη ζωή της, δεν θα μπορούσε να με αφήσει ασυγκίνητο…
Αυτό που δεν ήξερα ήταν πως πίσω από το σενάριο κρυβόταν ένα βιβλίο. Και πίσω από το βιβλίο μια πιτσιρίκα –και πολύ όμορφη- συγγραφέα που παραλίγο να …συναντούσα!

Μόλις στα 21 της χρόνια έγινε διάσημη με αυτό το πρώτο της μυθιστόρημα, που μεταφέρθηκε με τεράστια επιτυχία στη μεγάλη οθόνη. Η Cecelia Ahern κόρη του πρώην πρωθυπουργού της Ιρλανδίας κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή και με τα επόμενα μυθιστορήματα της, αλλά και να γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στη μικρή οθόνη. Επρόκειτο να έρθει στην Αθήνα για την παρουσίαση του νέου της βιβλίου «Θα σε βρω ξανά».
Το διάβασα μαγεμένος! Πρόκειται για ένα εξαιρετικό όσο και πρωτότυπο μυθιστόρημα, όπου η συγγραφέας επινοεί και παρουσιάζει με μαεστρία έναν τόπο όπου πηγαίνουν οι άνθρωποι και τα αντικείμενα που χάνονται.
Την περίμενα λοιπόν με ανυπομονησία, αφού είχαμε ήδη κανονίσει μια συνέντευξη μαζί. Δυστυχώς, λόγοι υγείας την κράτησαν μακριά μας, όμως παρ’ όλα αυτά είχαμε συνομιλία έστω και εξ αποστάσεως, την οποία και μεταφέρω εδώ…

Πώς αποφασίσατε τόσο μικρή να γράψετε και να εκδώσετε ένα μυθιστόρημα;
Έγραφα πάντα, από παιδί, αλλά δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι θα έκανα καριέρα στο γράψιμο. Ήταν πάντοτε κάτι το πολύ προσωπικό, που κρατούσα για τον εαυτό μου. Το «Υ.Γ. Σ’ Αγαπώ» ήταν κάτι το εντελώς διαφορετικό. Ήξερα πως ήταν ότι καλύτερο έγραψα ποτέ. Ήθελα να το εκδώσω. Το έστειλα σε έναν πράκτορα και έτσι ξεκίνησαν όλα.

Είναι αλήθεια ότι σας βοήθησε η μητέρα σας; Ο πατέρας σας, όντας πρωθυπουργός πώς το αντιμετώπισε;
Η μητέρα μου το διάβαζε κεφάλαιο –κεφάλαιο καθώς το έγραφα και το απολάμβανε. Αυτή με έπεισε να το στείλω στους εκδότες. Η στήριξη της είναι πολύ σημαντική για μένα. Αν δε με είχε ενθαρρύνει πιθανότατα να μην τολμούσα ποτέ να το εκδώσω. Όσο για τον πατέρα μου χάρηκε πάρα πολύ που βρήκα κάτι στη ζωή μου που να με γεμίζει και να με ευχαριστεί. Η επιτυχία είναι το κερασάκι στην τούρτα. Το πιο σημαντικό είναι αν κάνεις αυτό που αγαπάς.

Οι ήρωες στις ιστορίες σας αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα στις σχέσεις τους. Είναι κάτι που ξεκινά από δική σας εμπειρία;
Επικεντρώνω το ενδιαφέρον μου σε χαρακτήρες που περνούν δύσκολες στιγμές και πρέπει να γνωρίσουν τον εαυτό τους για να βγουν από το σκοτάδι στο φως. Νομίζω ότι μέσα από τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας. Αυτό είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας που μοιράζομαι με τους ήρωές μου, ακόμη κι όταν δεν έχω τις δικές τους εμπειρίες..



Μετά το «ΥΓ Σ’ αγαπώ» γίνατε διάσημη σε όλο τον κόσμο. Πόσο αυτό άλλαξε τη ζωή σας;
Όταν το έγραψα έμενα ακόμη με τη μητέρα μου, είχα μόλις τελειώσει το Κολλέγιο, δεν είχα μια πραγματική δουλειά, δούλευα part time και δεν ήξερα τι θα κάνω με την υπόλοιπη ζωή μου. Ξαφνικά με το βιβλίο βρέθηκα με μια καριέρα, ταξίδευα σε όλο τον κόσμο, βρήκα δικό μου σπίτι, συναντούσα αναγνώστες και εκδότες, υπέγραψα συμφωνία με μια μεγάλη κινηματογραφική εταιρία . Η ζωή μου άλλαξε προς το καλύτερο γιατί η δουλειά μου με ευχαριστεί και νιώθω ευλογημένη για όσα έχουν συμβεί. Χωρίς τους ανθρώπους που αγάπησαν το βιβλίο μου θα έμενα ακόμη με τη μητέρα μου και θα έγραφα τα βιβλία μου στο τραπέζι της κουζίνας.

Συναντήσατε τους ηθοποιούς που υποδύθηκαν τους χαρακτήρες του βιβλίου σας;
Τους συνάντησα και τους γνώρισα όλους. Ήμουνα καλεσμένη στα γυρίσματα τόσο στο Δουβλίνο, όσο και στη Νέα Υόρκη και το διασκέδασα πολύ. Μου άρεσε πολύ να συζητάω μαζί τους και αν βλέπω το φιλμ να δημιουργείται βήμα- βήμα.

Ας περάσουμε στο «Θα σε βρω ξανά». Βρήκα την ιδέα σας πολύ πρωτότυπη, πως σκεφτήκατε να δημιουργήσετε έναν τέτοιο παράξενο τόπο;
Στην αρχή ξεκίνησα με χιουμοριστική διάθεση. Σκεφτόμουνα ένα μέρος όπου πηγαίνουν όλα όσα χάνουμε κατά καιρούς και μοιάζει να «άνοιξε η γη και να τα κατάπιε». Εξαφανίζονται μπροστά στα μάτια μας! Μετά σκέφτηκα ότι με τον ίδιο τρόπο χάνονται και κάποιοι άνθρωποι. Και τότε το βιβλίο έγινε πιο σκοτεινό. Ήθελα να γράψω για έναν τόπο που βρίσκεται σε άλλη διάσταση και όπου εξαφανίζονται άνθρωποι και αντικείμενα. Έφτιαξα και τον χαρακτήρα της Σάντι Σορτ που έχει εμμονή με τα χαμένα αντικείμενα και γίνεται ντετέκτιβ που ψάχνει εξαφανισμένα άτομα. Στην ουσία η ιστορία μου είναι μια μεγάλη μεταφορά για το πώς μπορεί κανείς να χάσει τον εαυτό του, αλλά και αν τον ξαναβρεί.

Τι οδήγησε στην ακύρωση του ταξιδιού σας; Έχετε έρθει ξανά στην Ελλάδα;
Έχω έρθει πολλές φορές στην Ελλάδα, αλλά πάντοτε στη Κρήτη. Λατρεύω την Κνωσσό. Νιώθεις ότι ζεις τους μύθους που έμαθες στο σχολείο. Μου αρέσει ο καιρός, οι άνθρωποι, το φαγητό και η μουσική. Ανυπομονούσα να έρθω και στην Αθήνα για πρώτη φορά, αλλά δυστυχώς η υγεία μου με πρόδωσε. Ελπίζω πάντως να έρθω σύντομα κοντά σας και να ευχαριστήσω τους αναγνώστε που αγκάλιασαν τα βιβλία μου.

Δέκα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τη Σεσίλια Άχερν

1. Μένει στο Δουβλίνο και είναι κόρη του πρώην πρωθυπουργού της Ιρλανδίας
2. Έχει γράψει επτά μυθιστορήματα, πέντε εκ των οποίων έχουν εκδοθεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Διόπτρα
3.Έγραψε το πρώτο της βιβλίο «ΥΓ Σ’ αγαπώ» σε ηλικία 21 ετών
4.Το βιβλίο αυτό την έκανε παγκόσμια γνωστή όταν μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστές τη Χίλαρι Σουάνκ και τον Τζέραρντ Μπάτλερ
5. Γράφει την κωμική σειρά « Samantha Who?» που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στις ΗΠΑ, με πρωταγωνίστριες την Christina Applegate (Παντρεμένοι με παιδιά) και τη Jean Smart που τιμήθηκε με το βραβείο Emmy για το ρόλο της.
6. Εγκατέλειψε τις σπουδές της στη Δημοσιογραφία για να γράψει το «ΥΓ Σ’ αγαπώ»
7.Έχει προτάσεις για τη μεταφορά στον κινηματογράφο τεσσάρων από τα μυθιστορήματά της, ανάμεσα τους και το «Θα σε βρω ξανά»
8.Το πρώτο θεατρικό της έργο Mrs Whippy γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Ιρλανδία
9. Σε όλα τα βιβλία της συναντάμε τον πρωταγωνιστή/ πρωταγωνίστρια, όταν βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο της ζωής του. Από εκεί ξεκινά ένα ταξίδι αυτογνωσίας.
10. Έλκεται από το μαγικό, το ανεξήγητο, το παράξενο.

Το μυθιστόρημα της Cecelia Ahern «Θα σε βρω ξανά» κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Διόπτρα»

ΥΓ. Η συνέντευξη έγινε για το Votre Beaute, που συμπτωματικά κυκλοφόρησε μια μέρα μετά τη συζήτηση που κάναμε στο μπαρ του ξενοδοχείου της Καστοριάς, μαζί με το «Πρώτο Θέμα» (20/9)

2 σχόλια:

Christina Markoulaki είπε...

Αυτό το καιρό διαβάζω αυτό το βιβλίο στα Αγγλικά και πιστεύω ότι είναι πραγματικά μαγικό (συνήθως μου αρέσει να γνωρίζω τα βιβλία όπως τα 'γέννησε' το μυαλό του συγγραφέα, χωρίς τη μεσολάβηση μεταφραστή). Ανήκω βέβαια κι εγώ στο club των 'κλαψιάρηδων', οπότε νιώθω αυτό το βιβλίο να δοκιμάζει τις αντοχές μου (10 σελίδες χωρίς συγκίνηση είναι ρεκόρ, χαχα!). Σίγουρα ένα βιβλίο που αξίζει το λίγο χρόνο ενός σύγχρονου εργαζόμενου ανθρώπου.

Απίστευτο το ότι μίλησες στη συγγραφέα, πρέπει να είναι πολύ ενδιαφέρον άτομο αν κρίνω από το τρόπο γραφής της...

kostasst είπε...

Η ατυχία είναι που δεν ήρθε στην Ελλάδα. Είχαμε ήδη κανονίσει ραντεβού. Ελπίζω, κάποτε στο μέλλον. Πάντως μπορείς να δεις και να μάθεις πολλά γι' αυτήν στην προσωπική της ιστοσελίδα (τη βρίσκεις εύκολα με αναζήτηση στο Google)